Mitsubishi snelst groeiende Japanse automerk in V.S.

(10 Februari 2000)

PERSBERICHT:

Mitsubishi is het snelst groeiende Japanse automerk in de Verenigde Staten. Uit cijfers blijkt dat Mitsubishi Motor Sales of America, inc. (MMSA) in 1999 alle voorgaande verkooprecords heeft verpletterd. December 1999 was qua verkoopaantallen de beste decembermaand ooit voor de autofabrikant. Mitsubishi boekte daarin een toename van 79,7 procent ten opzichte van de verkopen van december 1998.

De totale verkopen van MMSA in 1999 zijn met 37 procent toegenomen. De Mitsubishi Galant is het meest verkocht met 74.782 exemplaren. De stijging van 69 procent ten opzichte van 1998 maakte 1999 voor de Galant het beste kalenderjaar ooit. Dat geldt ook voor de nieuwe Pajero Sport. Deze middelgrote terreinwagen heeft met 59.007 exemplaren een toename van 53,5 procent verkoopgroei gekend ten opzichte van 1998.

Nieuwe Eclipse Spyder en Palero
De nieuwe Mitsubishi Eclipse, gebaseerd op het spectaculaire prototype SST, verkocht met 5.253 eenheden bijna twee keer zo goed als het voorgaande model. In 2000 zet de stijgende lijn zich naar verwachting voort. De op de North American International Auto Show in Detroit geïntroduceerde nieuwe producten zullen daar ongetwijfeld aan bijdragen, evenals de compleet nieuwe Pajero en de Eclipse Spyder.

Vertrouwd
Pierre Gagnon, executive vice president en CEO van MMSA: '1999 was een opmerkelijk jaar voor Mitsubishi Motors. De markt kent op dit moment zeer veel concurrentie. En er is toch heel wat voor nodig om het gemiddelde groeicijfer van de auto-industrie zo overtuigend te overtreffen als wij hebben gedaan. De Amerikaanse consument raakt steeds meer vertrouwd met ons merk. En onze producten overtreffen hun verwachtingen. Dat is een belangrijke grondslag van succes en ik heb er het volste vertrouwen in dat onze stijgende lijn in de verkopen zich voortzet in 2000.'

Mitsubishi Motor Sales of America, Inc. is in 1982 opgericht door Mitsubishi Motors Corporation, Tokyo. Het bedrijf voert het marketingbeleid voor een complete modellenlijn, inclusief coupés, cabriolets, sedans en sports utility vehicles.

Het internetadres is
www.mitsucars.bom