“Mobiel Erfgoed Centrum innovatie” opent deuren voor publiek

Europa om de hoek Kijkdagen met 3d printing en elektrische auto’s

Rotterdam, 20140505 -- Tijdens de Europa om de hoek Kijkdagen op vrijdag 9, zaterdag 10 en zondag 11 mei openen tientallen Europese projecten in heel Nederland hun deuren voor publiek. Projecten laten graag zien wat ze – mede met Europese financiering – bijdragen aan innovatie, economische groei en oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Een van de deelnemende projecten is MEC innovatie uit Rotterdam.

De Europa om de hoek Kijkdagen bieden iedereen de mogelijkheid om eens te zien wat er in de buurt gedaan wordt met Europees geld en wat dit concreet oplevert. Daarmee zijn de Kijkdagen een bijzondere kans voor iedereen die geïnteresseerd is in verandering en vernieuwing.

MEC innovatie
Hans Visser van MEC innovatie: “Wij zijn dit jaar op op vrijdag 9 mei geopend voor het publiek. Van 13 uur tot 17 uur kan men bij ons zien hoe een 3d printer ingezet is bij het restaureren van klassieke auto’s en hoe een klassieke auto ook met een elektrische motor rijplezier kan bieden. MEC innovatie zet innovaties in voor een duurzamer onderhoud en restauratie van o.a. klassieke auto’s, schepen en trams. Dit in samenwerking met het bedrijfsleven en beroepsonderwijs.

Om de hoek
In Nederland zijn honderden projecten die deels worden gefinancierd met Europees geld. Deze projecten dragen bij aan het versterken van de regionale en lokale economie en aan de concurrentiepositie van Nederland. Ga naar www.europaomdehoek.nl/kijkdagen en ontdek wat er bij u om de hoek gebeurt.

Deel: ' “Mobiel Erfgoed Centrum innovatie” opent deuren voor publiek '