Mobiele Hollandse Slijpservice slaat zijn vleugels uit

Ambachtelijke slijperij al zes generaties van vader op zoon overgedragen

HEINKENSZAND, 20171116 -- De mobiele Slijpservice van de Hollandse Slijpservice breidt uit. Vanaf heden is er ook een mobiele slijpservice in Drenthe, Flevoland, Friesland, Groningen en Overijssel. De mobiele slijpservice is er voor zakelijke klanten zoals horeca, voedingsverwerking, industrie, naaiateliers, detail- en groothandel. Particulieren kunnen terecht bij meer dan zestig slijpservice inleverpunten.

De ambachtelijke slijperij van de familie Passieux bestaat sinds 1795 en wordt al zes generaties van vader op zoon overgedragen. In 1925 ontstond met de aanschaf van een T-Ford de eerste gemotoriseerde slijpservice van Nederland in het Zeeuwse Goes.

[Mobiele Hollandse Slijpservice slaat zijn vleugels uit]
T-Ford: de eerste gemotoriseerde mobiele slijpservice in 1925

Er wordt nog dagelijks in de vaste en mobiele slijperij gewerkt met eeuwenoude technieken op eigen ontwikkelde slijpmachines. Er kunnen vier verschillende scherptes worden geslepen, welke gemeten worden met een ster. Afhankelijk van de kwaliteit van de te slijpen messen wordt in overleg met de klant de juiste keuze gemaakt welke scherpte het beste past bij de functie van het mes.

Met kennis en ambachtelijke vaardigheden worden de knip- en snijgereedschappen op locatie op ongeëvenaarde wijze geslepen en/of geconditioneerd door meesterslijper Jan Willem Jonker uit Drachten. In de verlengde Mercedes bus komt Jan Willem Jonker voorrijden, met een professionele slijpinrichting, zelfvoorzienend van 13 Kv stroom om de 400 V slijpmachines aan te drijven.

De Hollandse Slijpservice biedt zakelijke klanten die regelmatig hun snijgereedschap laten slijpen de mogelijkheid om een slijpabonnement af te sluiten. Particulieren en tevens zakelijke klanten kunnen ook bij meer dan zestig slijpservicepunten in Nederland en België terecht, om er er botte messen en scharen in te leverenen wederom binnen 3-5 werkdagen weer vlijmscherp afhalen.

Hollandse Slijpservice

Deel: ' Mobiele Hollandse Slijpservice slaat zijn vleugels uit '