Persbericht

Mobistar geeft al zijn klanten toegang tot MMS, zowel in België als in het buitenland

Brussel, 30 januari 2003 ­ Vanaf morgen krijgen alle Mobistar-klanten toegang tot MMS. De dienst MMS (Multimedia Messaging Services) zal beschikbaar zijn in België en in de 12 landen waarmee Mobistar mms-roamingakkoorden gesloten heeft. MMS voegt een multimediadimensie toe aan SMS: de gebruiker kan voortaan ook beelden en geluidsfragmenten versturen.

Iedereen die over een mms-compatibel gsm-toestel beschikt, kan vanaf 31 januari multimediaberichten versturen. Het volstaat hiervoor te bellen naar het gratis nummer "5655". Binnen de 24 uur ontvangt u dan een sms'je dat uw gsm-toestel automatisch herconfigureert. Om een mms-bericht te versturen naar een gsm of een e-mailadres, hoeft u slechts een foto te maken en er eventueel geluid en/of tekst bij te voegen. Als het gsm-toestel van de bestemmeling mms-compatibel is, verschijnt dat beeld meteen op de display. Als dat toestel geen MMS ondersteunt, ontvangt de geadresseerde een sms'je dat hem doorverwijst naar de website van Mobistar (www.mobistar.be) waar hij het verstuurde mms-bericht kan bekijken.

Indien de gebruiker zich in België bevindt, kost de verzending van een mms'je 0,50 euro. Als hij zich in het buitenland bevindt, wordt dit bedrag verhoogd met de kostprijs van de roaming. Deze varieert van land tot land.

In de nabije toekomst zullen Mobistarklanten hun mms'jes ook kunnen versturen vanaf een PC. Binnenkort zullen ook interconnectieakkoorden worden gesloten met andere mobiele operatoren in België.

* * *
Mobistar (EURONEXT BRUSSEL: MOBB), een van de belangrijkste acteurs op de Belgische telecommunicatiemarkt, is actief in mobiele en vaste telefonie en in andere markten met een groot groeipotentieel (datatransmissie, Internet enz.). Mobistar, een van de snelst groeiende operatoren in heel Europa, is het Belgische filiaal van Orange S.A. dat alle internationale mobiele activiteiten van France Télécom bundelt. Mobistar is genoteerd op de Beurs van Brussel. Het bedrijf telde eind december 2002 in totaal 2.305.390 actieve klanten.

Voor aanvullende informatie neemt u contact op met: Thierry Bouckaert,
Head of Corporate Communication