Moderne ouders 'leasen' kindermerkkleding online

DEN HAAG, 20060726 -- Hoewel de economie aantrekt, ontdekken steeds meer ouders een goedkope manier om hun kinderen leuk aan te kleden: ze 'leasen' de kleding. Het principe is eenvoudig: de kindermerkkleding wordt in tweedehands webwinkels of in online outlets aangeschaft en - wanneer het te klein is - weer doorverkocht voor dezelfde prijs via Marktplaats of Speurders. In de meeste gevallen is de restwaarde van populaire kleding net zo hoog als de aankoopwaarde, waardoor de kleding gratis 'geleast' kan worden.


DUURZAME EN HIPPE KINDERMERKKLEDING
"Kinderen groeien zo snel uit hun kleding, dat het voor de meeste ouders niet meer te bekostigen is om ieder seizoen een nieuwe garderobe aan te schaffen voor één of meer kinderen. Steeds meer ouders slaan dan ook veel tweedehands kindermerkkleding bij ons in, omdat die van een duurzame kwaliteit is en ook na een tweede ronde nog goed verkoopt. Hun kinderen lopen op deze manier voor heel weinig geld in hippe merkkleding", aldus Laura van den Brink van Designerbaby & Kids, een webwinkel gespecialiseerd in tweedehands kindermerkkleding uit het midden- en hoge segment.

SPEUREN OP INTERNET, KLEDINGBEURZEN EN IN TWEEDEHANDS WINKELS
Het in- en verkopen van kinderkleding is big business. Wie op de websites van Marktplaats of Speurders kijkt, ziet dat kinderkleding met kop en schouders boven alle andere aangeboden artikelen uitsteekt. Het populairst is de kindermerkkleding uit het hoge segment zoals Diesel Kids, Replay & Sons, Dolce & Gabbana, Burberry, Donaldson, Tommy Hilfiger, Ralph Lauren en Oilily. Voor deze merken zijn ouders dan ook bereid om relatief hoge prijzen voor te betalen. Naast de bekende vraag- en aanbodwebsites zijn er ook talloze webwinkels (zoals www.designerbaby.nl), kledingbeurzen en tweedehands kinderkledingwinkels waar deze 'vintage' kinderkleding wordt aangeboden.

OVER DESIGNERBABY & KIDS, www.designerbaby.nl
Designerbaby & Kids is in 2004 ontstaan toen oprichtster Laura van den Brink zelf op zoek ging naar hippe tweedehands merkkleding voor haar dochter. Die kleding verkocht ze in eerste instantie via Marktplaats. Al snel was de vraag naar haar kleding zo groot, dat ze besloot een professionele webwinkel te starten.

Designerbaby & Kids is inmiddels uitgegroeid tot een populaire kinderkledingwinkel met een grote achterban van klanten en inbrengers. Merken als Diesel, Replay & Sons, Dolce & Gabbana, Mc Gregor, Riverwoods, Donaldson, Burberry, Timberland en Eager Beaver zijn regelmatig in de collectie te vinden. Van den Brink schrijft daarnaast voor het online magazine www.vrouw.nl, waar ze artikelen over kindermode en aanverwante zaken onder de loep neemt.

Deel: ' Moderne ouders 'leasen' kindermerkkleding online '






Lees ook