Ingezonden persbericht

MODINT gaat nauwe samenwerking aan met eMarketplace FashionUnited.com

Amsterdam, 25 februari 2003

MODINT, Ondernemersorganisatie voor mode, interieur en textiel, in Amsterdam en FashionUnited.com te Teteringen zijn een nauwe samenwerking aangegaan om het elektronisch zakendoen in de modebranche te stimuleren.

FashionUnited.com is een concurrentieneutraal B2B-platform, waarop elektronische diensten worden aangeboden. In 2001 werd begonnen met het inrichten van webshops voor 'never out of stock' bestellingen door detaillisten bij leveranciers via een single logon systeem. Vooraanstaande leveranciers beschikken thans over zo'n webshop. Hun daartoe geautoriseerde afnemers (inmiddels meer dan 4.000 retailers uit 6 verschillende landen) kunnen de beschikbaarheid van producten bij hun leveranciers via n wachtwoord raadplegen en online bestellingen plaatsen via deze Europese eMarketplace. Registratie van deze retailers vindt plaats in samenwerking met het databestand van MODINT Credit & Finance in Veenendaal.

Daarnaast faciliteert FashionUnited.com de elektronische uitwisseling van (EDI-)berichten tussen leveranciers en afnemers, zoals productinformatie, orderberichten, facturen en verkoopinformatie. De tools (ediBOX) en het netwerk (eGate Service) van FashionUnited.com maken het mogelijk dat ondernemingen laagdrempelig en in eigen formaat gegevens kunnen uitwisselen met hun zakelijke partners. Deze systematiek wordt al op grote schaal toegepast door Duitse modebedrijven.

Vanwege de vele voordelen voor haar leden gaat ondernemersorganisatie MODINT FashionUnited.com zowel financieel als commercieel ondersteunen bij het bevorderen van het elektronisch zakendoen via dit B2B-platform bij de aangesloten 800 ondernemingen en verder in de textiel-kledingketen.

Volgens Han Bekke, algemeen directeur MODINT, past deze alliantie in het streven van MODINT een bijdrage te leveren aan het beter laten functioneren van de textiel-kledingketen. "Op onze jaarvergadering in oktober jl. hebben we aangekondigd dat we daartoe de nodige stappen zouden ondernemen. Dit is er n van. Elektronisch zakendoen via FashionUnited.com bevordert de broodnodige samenwerking tussen leveranciers en afnemers en kan transactiekosten doen verlagen", aldus Bekke. Hij benadrukt dat het systeem EDI ook voor kleinere bedrijven bereikbaar maakt.

Steven Witteveen, initiatiefnemer en directeur van FashionUnited.com is verheugd over deze flinke steun in de rug van MODINT. "Deze alliantie sterkt ons in onze missie om partijen in de branche beter met elkaar te laten samenwerken. Die elektronische samenwerking is bittere noodzaak voor eenieder die de concurrentiestrijd met de zogenaamde 'verticals' het hoofd wil kunnen bieden. Ten opzicht van Duitsland heeft de Nederlandse modebranche op dit gebied een hele grote achterstand. Samen met MODINT werpen wij ons op om die achterstand versneld weg te werken", aldus Steven Witteveen.

FashionUnited.com is het Europese transactiecentrum binnen de FashionUnited Group, waartoe ook nationaal opererende fashion platformen behoren, zoals www.FashionUnited.nl. Kijk op www.FashionUnited.org voor het volledige overzicht van de FashionUnited Group.

Wie meer wil weten over FashionUnited.com kan ook terecht op www.modint.nl (klik op Branche & News en vervolgens op E-business of op de banner van FashionUnited.com) of op www.fashionunited.com

Deel: ' Modint gaat nauwe samenwerking aan met Emarketplace fashionunited.com '




Lees ook