MONEYPENNY.NL

Filetijd kan ook nuttig zijn

Als we toch in de file staan, laten we onze tijd dan nuttig gebruiken!

'Goedemiddag, u spreekt Mark P. Ik zit om half zes in de auto, is er dan één van uw Virtuele Assistenten beschikbaar aan wie ik vanuit de auto een paar verslagen kan dicteren?' 'Ja natuurlijk, dat gaan we onmiddellijk voor u regelen...'

Soortgelijke verzoeken komen de laatste tijd steeds vaker binnen bij MoneyPenny.nl, een internetbedrijf dat over een landelijk netwerk van Virtuele Assistenten (VA's) beschikt die - veelal vanuit huis - allerlei ondersteunende taken voor opdrachtgevers uitvoeren. 'Deze klant heeft het echt begrepen', aldus Natasja Fortuin en Marianne Sturman, oprichters van MoneyPenny.nl. 'Als hij dan toch in de auto moet zitten, dan gebruikt hij die verloren tijd om nuttig werk te doen'. Mark P. maakt op regelmatige basis zowel 's ochtends, als hij naar werk rijdt, als aan het einde van de dag gebruik van de diensten van MoneyPenny.nl. In beide gevallen treft hij het kant-en-klare verslag in zijn email box aan als hij op zijn werk of thuis arriveert.

De link naar de discussie over het fileprobleem dat vandaag weer oplaait is evident. Flex- en telewerken zijn niet alleen reëele mogelijkheden om de filetijd zelf nuttig te besteden, maar leiden uiteindelijk ook tot file vermindering. Immers, zowel manager als medewerker hoeven hoeft niet meer fysiek op kantoor aanwezig te zijn om hun werk uit te voeren en zij kunnen de tijden waarop zij reizen spreiden.

Marianne Sturman
MoneyPenny.nl B.V.