Amsterdam, 16 februari 1999

NAAST DE BESTE BANEN OOK DE BESTE BOEKEN OP WWW.MONSTERBOARD.NL

The Monster Board Nederland begint vandaag met de online verkoop van ‘carrièreboeken’ onder de naam Monster Books in samenwerking met Proxis. De toekomst is volgens The Monster Board aan sites die meer bieden dan vacatures alleen. Deze wereldwijde koers is het gevolg van ervaringen in de VS, waar The Monster Board in zijn soort de grootste is. De overeenkomst met Proxis, de online boekenleverancier (www.proxis.com), betekent een waardevolle aanvulling op de aangeboden content voor zowel werknemers als werkgevers. Zoals de The Monster Board eerder al aankondigde zal de website in de loop van dit jaar constant uitgebreid worden met informatie en content.

Directe links vanuit de Monster Book-sectie leiden naar geselecteerde boeken voor werkgevers en werknemers. Deze bevatten onderwerpen zoals: solliciteren, coaching en werken in het buitenland. Met Monster Books kan de The Monster Board-bezoeker nu met een paar klikken op de muis de gekozen items thuisgestuurd krijgen.

Martijn van den Heuvel, Managing Director van The Monster Board in Nederland: ”The Monster Board is meer dan een banensite, het is een career portal voor iedereen die met werk te maken heeft”. Deze uitspraak deed hij tijdens het feest ter ere van het éénjarig bestaan op 14 januari in Escape te Amsterdam. Door samenwerking met Proxis komt The Monster Board haar belofte na om naast vacatures en cv’s ook content te bieden. Naast een uitbreiding van de inhoud ondergaat de website van The Monster Board binnenkort, in navolging van de VS, een restyling.

Het Belgische Proxis startte in oktober 1997 met de online verkoop van boeken en CD’s. Op dit moment is het e-commerce bedrijf marktleider in de Benelux met 15.000 klanten. Sinds 1998 is Proxis ook actief in Nederland. De website heeft ruim 7.000 bezoekers per dag. In Nederland verkoopt Proxis onder de vaste boekenprijs.

Het van oorsprong Amerikaanse bedrijf The Monster Board is de grootste carrièresite op het World Wide Web. Maandelijks bezoeken ongeveer 5 miljoen mensen wereldwijd de site. De internationale database omvat meer dan 1 miljoen cv’s en meer dan 150.000 vacatures. Wereldwijd werven nu 80.000 bedrijven personeel via The Monster Board. Eén op de vier sollicitaties via The Monster Board leidt daadwerkelijk tot een baan.

Voor meer informatie en beeldmateriaal:

Martijn van den Heuvel

The Monster Board Netherlands