- PERSBERICHT -

Amsterdam, 20 september 2001

MONSTERBOARD.NL BENOEMT NIEUWE MANAGING DIRECTOR

Huidig Managing Director Suzanne Ekel benoemd tot European Brand Development Director bij Monster.com. Rob Brouwer nieuwe Managing Director Monsterboard.nl.

Monsterboard.nl maakt vandaag bekend dat Rob Brouwer per 1 oktober aanstaande de functie van Managing Director voor Monsterboard.nl gaat vervullen. Suzanne Ekel, sinds januari 2000 Managing Director van Monsterboard.nl, treedt toe tot Monster.com Europe als European Brand Development Director. Suzanne Ekel zal zich toeleggen op de pan-Europese ontwikkeling en expansie van de marktpositie en het merk van Monster.com. Rob Brouwer, voormalig directeur van het in juli door Monster.com overgenomen Jobline Nederland, wordt het nieuwe gezicht van Monsterboard.nl en zal de leiding nemen over de verdere uitbouw en ontwikkeling van Monsterboard.nl in Nederland.

Uitbouw merk in Europa
Door de groei van Monster.com Europe, mede door de recente overname van het Europese Jobline, is behoefte ontstaan om het Monster-merk inhoudelijk verder te versterken in de veertien Europese landen waarin de organisatie actief is. Dit valt onder de directe verantwoordelijkheid van de European Brand Development Director, de positie die door Suzanne Ekel gestalte zal worden gegeven.

Rob Brouwer, die sinds eind 2000 Jobline in Nederland op de kaart zette, neemt de leiding van Monsterboard.nl op zich. Daarbij komen zijn kennis van de online recruitment markt en een aantal jaren management ervaring binnen internationale organisaties uitstekend van pas. Rob Brouwer is de afgelopen weken ingewerkt door Suzanne Ekel en haar team en inmiddels meer dan voldoende 'vermonsterd' om Monsterboard.nl succesvol voort te kunnen zetten.

Suzanne Ekel: "Na bijna twee jaar aan het roer gestaan te hebben van een fantastische organisatie die gegroeid is van 18 naar 70 mensen, kreeg ik de mogelijkheid om mijn carrière op Europees niveau voort te zetten. De kans om mijn internationale aspiraties uit te oefenen binnen het door mij gekoesterde Monster.com heb ik dan ook met beide handen aangegrepen. Mijn vertrek bij Monsterboard.nl wordt verlicht doordat we een waardig en ervaren opvolger hebben gevonden in de persoon van Rob Brouwer. Ik draag met veel vertrouwen de dagelijkse leiding van Monsterboard.nl aan hem over, waarbij hij zich uiteraard gesteund ziet door een ervaren management team."

Rob Brouwer: "Monsterboard.nl is bezig haar positie als groot en sterk bedrijf te verstevigen en verder te ontwikkelen. Aan mij de taak dat traject voort te zetten. We blijven daarbij innovaties en entrepreneurship inzetten om continu richting te geven aan online recruitment."

Monsterboard.nl: Carrière Management Systeem
Monsterboard.nl zal zich blijven ontwikkelen als Carrière Management Systeem en haar site blijven uitbreiden. De site is daarmee de online plek waar werkgevers én werknemers kunnen werken aan een succesvolle en plezierige carrière en een succesvol online recruitment proces. Ook de ambities van Monster.com Europe zijn gericht op deze missie. Andrew Wilkinson, managing director van Monster.com Europe: "Deze benoemingen zijn zeer goed nieuws voor Monster.com Europe; we voegen enerzijds de waardevolle ervaringen van Suzanne toe aan het Europese team, anderzijds stapt Rob direct in haar voetsporen met zijn huidige kennis en expertise van online recruitment."

- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (niet voor publicatie):
Op aanvraag is bij Abdeluheb Choho van Winkelman & van Hessen beschikbaar:
- een (digitale) foto van Suzanne Ekel en/ of Rob Brouwer;
- een factsheet met achtergrondinformatie over Suzanne Ekel en Rob Brouwer.
Monsterboard.nl
Suzanne Ekel
sekel@monsterboard.nl
www.monsterboard.nl

Winkelman & van Hessen
Abdeluheb Choho
070- 416 16 16
achoho@wenvh.nl

- ALGEMENE INFORMATIE -

Monsterboard.nl
Monsterboard.nl is gestart op 13 januari 1998 en is gevestigd in Amsterdam. Monsterboard.nl gelooft sterk in het recht voor iedereen op een succesvolle en plezierige loopbaan en een effectief wervings- en selectieproces. Als Carrière Management Systeem zijn alle activiteiten er dan ook op gericht om de persoonlijke ontwikkeling en het wervings- en selectieproces te faciliteren. Op Monsterboard.nl staan momenteel ruim 8.700 vacatures en meer dan 118.000 c.v.'s. Per maand kent de site ruim 450.000 unieke bezoeken. Monsterboard.nl committeert zich aan de hoogst mogelijke zorgvuldigheid ten aanzien van het bewaren van de privacy van haar gebruikers. Het privacy statement dat via www.monsterboard.nl te vinden is geeft hier meer informatie over.

Monster.com
Monster.com heeft haar hoofdkantoor in Maynard, Massachussetts, en is een vooraanstaand wereldwijde carrièresite. Met meer dan 26,7 miljoen unieke bezoeken in de maand juli 2001, volgens onafhankelijk onderzoek dat door I/PRO werd uitgevoerd. Monster.com verbindt de meest vooraanstaande bedrijven met de best gekwalificeerde, carrièregeoriënteerde personen. Zij biedt zowel de werknemer als de werkgever de meest innovatieve technologie en diensten die beide partijen meer controle geven in het wervingsproces.

Het Monster.com-netwerk bestaat uit locale sites en vestigingen in de VS, Verenigd Koninkrijk, Australië, Canada, Nederland, België, Nieuw Zeeland, Singapore, Hongkong, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Spanje, Luxemburg, India, Italië, Zweden, Noorwegen, Denemarken, Zwitserland en Finland. Meer informatie over Monster.com is beschikbaar op de website www.monster.com. Monster.com is het belangrijkste merk in de Interactieve Divisie van TMP Worldwide Inc. (NASDAQ: "TMPW"; ASX:"TMP").

TMP Worldwide
TMP Worldwide is gestart in 1967 en heeft ruim 10.500 werknemers in 34 verschillende landen. De onderneming is de grootste online recruitmentonderneming ter wereld, het grootste recruitment reclamebureaunetwerk en een van de grootste wervings- en selectiebureaus.

TMP Worldwide, wiens hoofdkantoor is gevestigd in New York, is eveneens het grootste Gouden Gids reclamebureau en levert ondernemingen direct marketing diensten. De onderneming heeft meer dan 90 van de Fortune 100 en meer dan 480 van de Fortune 500 bedrijven in haar cliëntenbestand staan. In juni 2001 is TMP Worldwide aan de S&P 500 Index toegevoegd. Meer informatie over TMP Worldwide is beschikbaar op www.tmp.com.

- EINDE ALGEMENE INFORMATIE -

Deel: ' Monsterboard.nl benoemt nieuwe managing director '