Amsterdam 31 mei 1999

MONSTERBOARD.NL: VAN STAGIAIR TOT TOPMANAGER
Banen, informatie en adviezen voor elke fase van ieders loopbaan

www.monsterboard.nl start vandaag als volledig vernieuwde carrihre-portal: een plek waar mensen hun loopbaan beginnen en blijven terugkomen om hun carrihre te verrijken. Ook maakt de nieuwe website het solliciteren en werven op Internet gemakkelijker en completer. Tegelijkertijd verandert The Monster Board haar naam in Monsterboard.nl.

Op het nieuwe Monsterboard.nl is veel meer te vinden dan alleen vacatures en c.v.s: er zijn forums waar mensen boodschappen kunnen uitwisselen, het Carrihre Centrum met daarin onder meer zones voor elke fase van ieders loopbaan, wekelijkse opiniepolls, een gratis nieuwsbrief, experts en nog veel meer. We maken van Monsterboard.nl di plaats op Internet waar je terecht kunt voor alles dat met werken, loopbaanplanning en persoonlijke ontwikkeling te maken heeft, aldus Martijn van den Heuvel, managing director van Monsterboard.nl. We realiseren ons hoe belangrijk werk en een leuke baan in het leven van mensen zijn. De zelf ontwikkelde technologie biedt zowel werkzoekenden als werkgevers ongekende mogelijkheden met als doel de perfect match tussen kandidaat en bedrijf.

SNEL EN PERSOONLIJK
De nieuwe site van Monsterboard.nl kenmerkt zich door snelle zoekmogelijkheden, veel extra informatie en de mogelijkheid om al die zaken aan je eigen voorkeur aan te passen en te selecteren. Met My Monster kunnen bezoekers onder andere een archief van sollicitatiebrieven, hun c.v. en een overzicht van bedrijven waar ze hebben gesolliciteerd bijhouden. De nieuwe zoekmogelijkheden helpen bezoekers sneller en gerichter bij het vinden van een passende baan.

WERKGEVERS
Aan werkgevers biedt Monsterboard.nl een wereld van mogelijkheden voor het werven en voorselecteren van personeel. Het afzonderlijke werkgeversgedeelte is via een gebruikersnaam en wachtwoord afgeschermd. Werkgevers kunnen hier zelf vacatures plaatsen en veranderen, in een bestand van 10.000 c.v.s zoeken of het profiel voor een nieuwe medewerker aanmaken met behulp van specifieke skill screens. Zodra een passend c.v. is gevonden ontvangt de werkgever automatisch een e-mail.

Monsterboard.nl maakt deel uit van Monster.com, het grootste internationale carrihrenetwerk op het World Wide Web. Maandelijks bezoeken meer dan 7 miljoen mensen wereldwijd de Monster-sites. De internationale database omvat meer dan 1 miljoen c.v.s en meer dan 200.000 vacatures. Wereldwijd werven nu 80.000 bedrijven personeel via Monster-sites in acht verschillende landen.

# # #
Voor meer informatie en beeldmateriaal van de nieuwe website, huisstijl of reclamecampagne:
Martijn van den Heuvel
Monsterboard.nl