NIEUWE EIGENAAR VOOR SANDERS MEUBELSTAD

MONTEL (NIJMAN INTERNATIONAL) KOOPT WINKELKETEN SANDERS MEUBELSTAD VAN GUS HOLLAND HOLDING

GUS Holland Holding, dochter van het Engelse Great Universal Stores PLC, en Nijman International B.V. (exploitant van woonwinkelformules) hebben in principe overeenstemming bereikt over de verkoop van Sanders Meubelstad, dochteronderneming van GUS Holland en een van de grootste meubelretailketens in Nederland. Sanders Meubelstad, met een omzet van circa ƒ 80 miljoen en 150 medewerkers, heeft 14 meubelshowrooms, verspreid over Nederland.

De voorgenomen verkoop van Sanders Meubelstad (dat sinds 1971 deel uitmaakt van de groep) houdt direct verband met de keuze van GUS Holland Holding zich te concentreren op de kernactiviteit homeshopping die in Nederland wordt aangeboden via Wehkamp. De synergie met Wehkamp is de laatste jaren mede daardoor verminderd, terwijl ook de beoogde groei door de gewijzigde strategie in het gedrang kwam. De overname door branchegenoot Nijman International biedt Sanders Meubelstad volop mogelijkheden voor verdere groei.

Nijman International B.V. is met een aantal verschillende winkelformules actief in de meubelbranche. Het bedrijf is eigenaar van Montèl (21 vestigingen), Fauteuilerie (9 vestigingen), Riant (topmerkenwinkel) en International Leder. Bij deze bedrijven werken in totaal circa 160 mensen. Sanders Meubelstad past uitstekend bij deze formules; Nijman International wil de formule van Sanders verder ontwikkelen en het aantal vestigingen uitbreiden.

GUS Holland Holding en Nijman International streven ernaar de transactie vóór half november af te ronden. De voorgenomen overname heeft geen negatieve gevolgen voor de werkgelegenheid. De vakorganisaties en de betrokken ondernemingsraden zijn inmiddels van het voornemen op de hoogte gebracht.

29-09-1999

Deel: ' Montel koopt winkelketen Sanders Meubelstad '