Korps: Limburg-Noord, plaats: VEnlo 4-02-2003
Mediabericht 4 februari (laatste bericht)

MONTFORT Vrijwilligers slingeren 15 personen op de bon MONTFORT De politie heeft bij een verkeerscontrole op de Waarderweg 14 bekeuringen uitgeschreven. De controle werd tussen 19.30 uur en 21.30 uur gehouden door drie beroepsagenten en zes leden van de vrijwillige politie. De meeste bekeuringen werden uitgeschreven voor het te hard rijden, gevolgd door het onjuist voeren van de kentekenverlichting (2), het voeren van de mislampen (2), het niet dragen van de autogordel (2), het rijden met een kind op schoot (1), het rijden zonder kentekenplaat op de aanhangwagen (1) en het niet kunnen tonen van het rijbewijs (1). Tenslotte werd nog een persoon betrapt op het rijden onder invloed. De man, een 38-jarige inwoner van Montfort kreeg na de ademanalyse op het bureau een boete van 190 euro. De leden van de vrijwillige politie worden regelmatig ingezet ter ondersteuning van de reguliere politie, bijvoorbeeld bij openbare ordecontroles, kleine en grote evenementen, maar ook bij verkeerscontroles. Zij hebben dezelfde bevoegdheden als de beroepscollegas, maar een minder uitgebreid takenpakket. De politie Limburg-Noord is op zoek naar nieuwe collegas die de vrijwillige politie komen versterken. Omdat een aantal vrijwilligers over enige tijd de pensioengerechtige leeftijd bereikt, maar ook doordat veel enthousiaste vrijwilligers doorstromen naar de beroepspolitie, is in alle districten is ruimte voor zowel mannen als vrouwen om de gelederen te versterken.

Zoekwoorden:

Deel: ' Montfort, vrijwilligers slingeren 15 personen op de bon '