TROS

Uitzending donderdag 23 februari
Nederland 1 - 21.330 uur

MOOISTE MEISJE MONIEK SLUIT VIJFDE SEIZOEN AF

In de laatste aflevering van HET MOOISTE MEISJE VAN DE KLAS van dit seizoen het verhaal van gevoelige Moniek (1969) uit het waterrijke Loosdrecht. Moniek heeft een bewogen leven achter de rug met een langdurige eetstoornis en opname in een kliniek. Een gevolg van foute relaties of ligt de kiem bij de moeizame band met haar ouders?

Moniek heeft een groot talent voor sporten en haar organisatietalent blijkt ook als zij na school via een uitzendbureau de secretaresse van John de Mol wordt. Niemand denkt dat ze het ook maar twee weken met hem uithoudt, maar de klik tussen de twee is goed. Ze staat al snel te boek als het mooiste meisje bij 'John de Mol Producties' en wordt door vele bekende Nederlanders op handen gedragen.

Moniek kijkt niet met spijt terug op haar verleden, ze is er wijs van geworden. Samen met Jaap Jongbloed bezoekt ze de kliniek waar ze is behandeld.

In het vijfde seizoen van HET MOOISTE MEISJE VAN DE KLAS zoekt presentator Jaap Jongbloed opnieuw naar het verhaal achter dit ooit aanbeden meisje uit de klas. Hoe is het haar vergaan? Is haar schoonheid een garantie voor succes in het leven geweest of werd het juist als belemmering ervaren? Wat maakte haar zo speciaal en wie kreeg haar eerste zoen? Zijn de verwachtingen die men over haar had, uitgekomen of heeft haar leven een verrassende wending genomen? Klasgenoten en bekenden halen herinneringen op aan haar en de oude schooltijd. Nostalgie, bijzondere verhalen en veel liefde in dit programma, dat iedere kijker terugvoert naar de overzichtelijke tijd op school.

Voor meer informatie: www.tros.nl/mooistemeisje

Zoekwoorden: