Moret Ernst & Young Management Consultants en Oracle bundelen krachten voor CRM-oplossingen

De Meern, 10 februari 1999 – Moret Ernst & Young Management Consultants en Oracle zijn in Europees verband een strategisch samenwerkingsverband overeengekomen op het gebied van Customer Relationship Management-oplossingen (CRM). De ondernemingen gaan samenwerken bij de ontwikkeling, marketing, verkoop en implementatie van producten en diensten die ze leveren aan gezamenlijke klanten. Deze samenwerking speelt in op de groeiende behoefte aan CRM-systemen in Europa. Volgens schattingen van Forrester Research zal CRM de ERP-markt in 2002 ruim overtreffen.

De samenwerking combineert de Business Management-expertise van Moret Ernst & Young Management Consultants met de Front Office-, e-commerce- en Decision Support-producten van Oracle. De oplossingen bieden klanten innovatieve manieren om hun customer service te verbeteren en de marketingmogelijkheden uit te breiden. Daarnaast kunnen gebruikers hun sales- en support-activiteiten uitbreiden naar het Web, zodat producten en diensten sneller bij een grote groep consumenten terechtkomen.

"Onze keuze om Oracle toe te voegen als partner voor Front Office-applicaties is gebaseerd op haar nieuwe productenreeks en op de bewezen capaciteit dat Oracle de juiste technologische gegevens kan leveren voor de bestaande behoeften", zegt Paul Postma, Management Partner Customer Connections bij de Europese Ernst & Young-organisatie. "Uit de samenwerking op andere gebieden bleek dat Oracle allesomvattende, op het Web gebaseerde applicaties levert met hoge functionaliteit, betrouwbaarheid en schaalbaarheid."

In het kader van de samenwerking opent de Europese Ernst & Young-organisatie een Oracle Front Office Solutions Centre. In dit centrum kunnen klanten en prospects demonstraties krijgen van de Oracle Front Office Application-suite met onder andere oplossingen voor call centers, e-commerce, sales & marketing en services.

"Veel bedrijven gebruiken technologie in de interactie met hun klanten, maar denken daarbij niet na over de integratie van deze front-end contacten met de andere bedrijfsonderdelen", zegt Fred Nijland, Marketing Manager Front Office Producten van Oracle Nederland. "Onder begeleiding van Moret Ernst & Young Management Consultants en Oracle kunnen onze klanten hun Front Office-applicaties integreren met de business intelligence- en datawarehousing- systemen. Daardoor kunnen ze hun bestaande en potentiële klanten beter begrijpen en bedienen."

Oracle Front Office Applications

Oracle Front Office Applications is een complete suite van producten voor klantrelatiemanagement, van marketing en verkoop tot en met service. Oracle is de enige leverancier die een volledig geïntegreerd pakket biedt, waarbij Front Office-toepassingen naadloos aansluiten bij ERP-systemen in het Back-Office. Zo kunnen gebruikers optimaal gebruikmaken van klantinformatie. Deze geïntegreerde oplossing biedt een 360°-kijk op de klantinteractie, ongeacht de wijze waarop deze tot stand komt: via het Web, via een call center of indirect via de partnerkanalen.

Moret Ernst & Young Management Consultants

Moret Ernst & Young Management Consultants is één van de grote organisatie- en informatica-adviesbureaus in Nederland. De deskundigheden liggen op een breed terrein en beslaan een groot aantal management-, organisatie-en informatica disciplines.

Moret Ernst & Young Management Consultants is één van de drie maatschappen die samen de Moret Ernst & Young-organisatie vormen, een samenwerkingsverband van professionele dienstverleners op het gebied van management consultancy, accountancy en belastingadviezen. Moret Ernst & Young maakt deel uit van Ernst & Young International, een wereldomvattende organisatie met 85.000 medewerkers in 132 landen en een omzet van US $ 10,5 mld.

Oracle Corporation

Oracle Corporation is ’s werelds grootste leverancier van software voor informatiemanagement en is, met een jaarlijkse omzet van meer dan $ 8 miljard, de op één na grootste softwareorganisatie ter wereld. Oracle levert ERP-applicaties, databases, applicatieservers, tools en Business Intelligence-producten met de daaraan gerelateerde consultancy, opleidingen en support service. Oracle heeft vestigingen over de gehele wereld, in meer dan 145 landen. Vanuit haar kantoor in De Meern bedient Oracle met ruim 1000 medewerkers de Nederlandse markt. Informatie over Oracle is te vinden op www.oracle.com

Voor Oracle-productinformatie kunt u bellen met het gratis informatienummer 0800-0827.

Meer informatie voor de redactie:

Oracle Nederland BV Lammers van Toorenburg PR

Monique Potters Emile Voogt