Motherwear opent Louland - pionier in sluitlakens en sluitbanden

Louland - internationale aspiraties in combinatie met een nieuwe bedrijfsnaam en webwinkel

Zoetermeer, 20130417 -- Motherwear gaat internationaal per 1 april 2013 verder onder de bedrijfsnaam Louland. Motherwear is vanaf 2001 bekend als de pionier bij de herintroductie in Nederland van het sluitlaken. In 2003 is van daaruit het elastische sluitlaken - de sluitband - ontstaan.

Eigenaresse Talitha van der Burg vond destijds dat het inbinden van buik en bekken na de bevalling veel te weinig aandacht kreeg. "Het heeft mij bij de geboorte van mijn dochter Louise zo geholpen, dat moest ik gewoon aan iedere nieuwe moeder vertellen." Gelukkig is mede door haar inzet dit aspect wezenlijk veranderd en wordt het dragen van een sluitband momenteel zelfs geadviseerd door vooraanstaande medici. Je vindt de sluitband onder andere bij alle Vegro thuiszorgwinkels, bekende babywinkels en diverse medische centra. Motherwear is bezig haar afzetgebied te vergroten naar landen zoals Duitsland en België; er bestaat zelfs interesse vanuit het Midden-Oosten.

"Iedere nieuwe moeder moet zo snel mogelijk optimaal van haar nieuwe gezin kunnen genieten" zo vindt Talitha. "Onze sluitband geeft je meer stabiliteit, meer zekerheid en vermindert onnodige pijntjes. Er zijn geen nadelen, uitsluitend voordelen en dat moet iedere nieuwe moeder kunnen ervaren." Kijk voor meer informatie op www.louland.nl.

Talitha legt uit wat de reden is voor de naamswijziging: "We wilden graag over de landsgrenzen heen kijken. Echter, we konden onze bedrijfsnaam Motherwear niet meer internationaal registreren. Aangezien we onze plannen toch wilden doorzetten, besloten we een naamswijziging door te voeren. Geïnspireerd door mijn dochter Louise is ervoor gekozen verder te gaan onder de naam Louland."

Meer dan een sluitlaken

Bij Louland draait het niet alleen om een sluitlaken of sluitband. Het gaat ook niet over sneller afvallen of welke flitsende slogan dan ook. Nieuwe moeders helpen en een goed gevoel geven, daar begint het mee. De nieuwe bedrijfsnaam heeft daarom met 'inspired by nature' een passende toevoeging. Naast de succesvolle sluitbanden/-lakens voor een optimaal welzijn is het assortiment uitgebreid met de natuurlijke huidverzorgingslijn van het Engelse topmerk Raw Gaia.

Talitha zegt er zelf over: "We zijn ons onvoldoende bewust over wat we allemaal gebruiken als mens. Dit geldt zeker voor alles wat we in (te) goed vertrouwen op onze huid smeren. Vooral als je zwanger bent moet je extra opletten. Daarom ook onze keuze voor Raw Gaia. Bij deze producten is Moeder Natuur gegarandeerd. De 100 procent natuurlijke Raw Gaia-producten zorgen voor krachtige en voedingsrijke huidoplossingen en worden waar mogelijk op basis van Fair Trade verkregen.”

Raw Gaia is 's werelds eerste en volledig organische, onbewerkte huidverzorgingslijn. Alle ingrediënten in deze verzorgingslijn worden zeer zorgvuldig behandeld bij lage temperaturen. Hierbij wordt alle vitaliteit behouden en zijn de ingrediënten 100 procent gecertificeerd veganistisch. "Raw Gaia's basismotto - als de natuur er geen naam voor heeft, dan wordt het ook niet gebruikt - sprak direct aan", aldus Talitha. "Je weet precies wat je gebruikt, of liever gezegd wat er allemaal via je huid in je lichaam komt, en dus ook in je buik bij je nieuwe kindje. We hebben speciaal voor de zwangere vrouw een prachtige en vooral gezonde selectie kunnen maken."

Oorsprong van Louland

Talitha van der Burg en Henrie Meerburg zijn al jarenlang actief in hun branche. Het idee voor een eigen bedrijf is ontstaan op het moment dat Talitha moeder werd van haar dochter Louise. Het sluitlaken was destijds nergens te koop. Een zelf gemaakte creatie bleek uiteindelijk het startsein voor een eigen onderneming. Nu 12 jaar later bleek het een gouden greep. Niet alleen haar dochter maar ook haar nieuwe onderneming was geboren. Louland ontwikkelt en produceert zo veel als mogelijk zelf of werkt samen met erkende leveranciers. 'Feeling good' en respect voor mens, dier en natuur staan zoveel als mogelijk centraal. Door deze benadering is Louland meer een filosofie of levenswijze in plaats van een puur zakelijke onderneming.

Deel: ' Motherwear opent Louland - pionier in sluitlakens en sluitbanden '