Microsoft PhotoDraw 2000 flexibeler en sneller dan zijn voorganger

Integratie met Microsoft Office 2000 maakt veelzijdig gebruik mogelijk

Schiphol-Rijk/Brussel, 1 november 1999 - Microsoft introduceert versie 2 van Microsoft PhotoDraw 2000, een veelzijdig en gemakkelijk te gebruiken grafisch programma. PhotoDraw 2000 combineert (foto)grafisch bewerken en illustreren naadloos in één applicatie. Het programma werkt zeer nauw samen met Microsoft Office 2000, bevat een nieuwe reeks voorzieningen voor webdesign en werkt sneller dan zijn voorganger. PhotoDraw 2000 stelt de gemiddelde zakelijke gebruiker in staat professionele grafische effecten toe te passen in drukwerk, webpagina's en presentaties.

Omdat veel mensen vaker grafisch materiaal gebruiken in hun dagelijkse werk, lag het voor de hand PhotoDraw te integreren in Microsoft Office. De bekende Office-menu's, -gereedschapsbalken en -shortcuts zijn in PhotoDraw verwerkt, waardoor de samenwerking optimaal verloopt. Het is daardoor heel gemakkelijk een afbeelding te maken in PhotoDraw en die vervolgens naar een Word-document te slepen als visuele ondersteuning. Ook is het mogelijk met Photodraw bijvoorbeeld een achtergrond te maken voor een presentatie in PowerPoint.

Microsoft PhotoDraw is gemakkelijk te leren. Iedereen die enigszins de weg weet met Microsoft Office kan snel met PhotoDraw 2000 overweg. Ook degenen die geen tijd hebben zich te verdiepen in zware grafische programmatuur zullen het programma verwelkomen.

Tot de meest in het oog springende uitbreidingen in PhotoDraw 2000 behoren web-effecten zoals de zogenoemde 'rollovers' waardoor bijvoorbeeld tekstbuttons oplichten, wanneer je er met de cursor overheen gaat. En de voorziening 'embed or emboss' geeft een object het effect dat het gegraveerd lijkt of juist uit de pagina omhoog komt. Ook het aanbrengen van hyperlinks in webpagina's is gemakkelijk met PhotoDraw 2000.

De nieuwe versie 2 biedt meer dan 200 grafische effecten en stijlen, 20.000 plaatjes, 500 uit te vergroten patronen en honderden vormen, lijnen, hoeken en kaders. De zakelijke gebruiker kan er op eenvoudige wijze professioneel ogende afbeeldingen mee samenstellen. Dankzij ingebouwde hulpmiddelen zoals templates, wizards alsmede een bekroond instructieprogramma hoeft de gebruiker zich slechts te concentreren op het creatieve proces. Zo is met een muisklik een ingescande foto te veranderen in een houtskooltekening of aquarel. Ook kan aan een moderne foto een 'antiek' uiterlijk worden gegeven. Dergelijke effecten kunnen nu 70 procent sneller worden toegepast dan in de voorgaande versie van het programma, terwijl de gemiddelde snelheid van het product met 25 procent is toegenomen.

Microsoft PhotoDraw 2000 versie 2 gebruikt dezelfde installatieprocedure, administratieve tools en grafische attributen als die van Microsoft Office 2000. Gebruikers kunnen beelden worden creëren, scannen en downloaden uit bijvoorbeeld een digitale camera. Het programma accepteert de import en bewerking van bestaande graphics uit programma's zoals CorelDraw en Adobe Photoshop. PhotoDraw-bestanden zijn gemakkelijk en zonder aanpassing te exporteren naar programma's zoals PowerPoint en Word of naar een website.

Belangrijke eigenschappen van de nieuwe versie 2:

· combineert de functionaliteit van een illustratie-, (foto)grafisch bewerkings- en opmaakprogramma;

· mogelijkheid tot toevoegen van 3D-effecten aan grafische items;
· ondersteuning van de HTML-taal voor webpagina's;
· rollover-bewegingseffecten;

· pictogramgestuurde menu's maken het onthouden van grafische terminologie overbodig.

Beschikbaarheid en prijs
De Engelstalige versie van Microsoft PhotoDraw zal eind November verschijnen, de Nederlandstalige uitvoering omstreeks december. De prijs van beide pakketten zal NLG 395/Bfr 7000 of 179 ? inclusief BTW bedragen.

Microsoft
Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks aan producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen meer mogelijkheden te bieden tot een prettiger en gemakkelijker gebruik van de computer, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen.

Deel: ' Ms PhotoDraw 2000 flexibeler en sneller dan voorganger '