MULTI VASTGOED

Multi Vastgoed wint Europese prijs voor beste winkelcentrum
International Council of Shopping Centres ICSC kent jaarlijkse 'Oscar' voor winkelcentra toe aan Chiado in Lissabon, Portugal

Multi Vastgoed wint voor de vierde keer de belangrijkste jaarlijkse prijs voor het beste winkelcentrum van Europa

Gouda/Berlijn, donderdag 6 april 2000 - De Nederlandse planontwikkelaar Multi Vastgoed heeft vandaag voor de vierde keer de belangrijkste Europese prijs voor het beste winkelcentrum gewonnen. Dit keer kreeg het winkelcentrum Armazéns do Chiado in de Portugese hoofdstad Lissabon de prestigieuze ICSC Award tijdens een speciaal congres in Berlijn. Deze Award is de belangrijkste prijs in Europa voor nieuwe winkelcentra, die één keer per jaar wordt uitgereikt.

Beursplein en Kalvertoren

Multi Vastgoed-directeur Hans van Veggel, die de prijs officieel in ontvangst nam, wees op de grote betekenis ervan. 'Voor Multi Vastgoed betekent deze prijs, die dezelfde betekenis heeft als een Oscar in de filmwereld, internationale erkenning gedurende een reeks van jaren,' aldus Van Veggel.

'In 1997 was ons project Beursplein in Rotterdam - ook wel bekend als de Koopgoot- de winnaar. In 1998 viel deze eer te beurt aan het winkelcentrum Kalvertoren te Amsterdam. Vorig jaar, in 1999, kreeg het Forum Aveiro (een ontwikkeling van Multi Vastgoed in het Portugese Aveiro) een ICSC Commendation en de MIPIM Award, en dit jaar is de hoofdprijs dus toegekend aan Armazéns do Chiado in Lissabon. We zijn dus vier keer in de hoogste categorie gehonoreerd. Daar zijn we als Nederlands bedrijf natuurlijk geweldig trots op.'

Nederlandse expertise in oude binnensteden slaat aan in Europa

De prijzenreeks geeft aan, dat de Nederlandse expertise op het gebied van de herontwikkeling van oude binnensteden aanslaat over de grenzen. 'Deze oude binnensteden zijn zeer kwetsbaar,' aldus Van Veggel. 'In ons land hebben we veel ervaring opgedaan met de revitalisering van in het slop geraakte stadscentra. Het belang daarvan is overigens al vele jaren een beleidspunt van verschillende kabinetten. Steeds meer vindt onze aanpak respons in andere landen. Het gaat erom de ziel van een bepaalde plek te raken. Dat we nu weer deze belangrijke prijs ontvangen, bewijst dat.'

NOOT voor de REDACTIE: Afzender van dit persbericht is planontwikkelaar MultiVastgoed in Gouda, telefoonnummer 0182 - 690 900. Belt u met mevrouw S. Dijksman.

FOTO DIJKSTRA heeft een FOTO op het net gezet van het project Chiado. Deze foto is VRIJ VAN RECHTEN.

06 apr 00 17:30

Deel: ' Multi Vastgoed wint Europese prijs voor beste winkelcentrum '