Molson Coors brengt het Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen verslag van 2011 uit

Vooruitgang op milieugebied omvat 5% vermindering van het waterverbruik, 3% vermindering van het energieverbruik

DENVER & MONTREAL--(BUSINESS WIRE)-- 20110804 --

Molson Coors Brewing Company heeft vandaag bekendgemaakt dat het haar 2011 on-line verslag maatschappelijk verantwoord ondernemen heeft uitgebracht waarin verslag wordt gedaan van hun prestaties op vijf sleutelgebieden: Bestuur en Ethiek, Alcoholverantwoordelijkheid, Milieu Stewardship, Werknemers en gemeenschap en Verantwoorde sourcing.

“Ik ben trots op onze bedrijfsprestaties van het afgelopen jaar waaronder onder meer onze inspanningen om te werken op een slimmere, efficiëntere en duurzame manier. Wij meten onze duurzaamheidsresultaten aan de hand van doelen, precies zoals we met elke driver van ons bedrijf doen,” aldus Molson Coors president en CEO Peter Swinburn. “Wij streven naar voortdurende verbetering op alle gebieden van verantwoord ondernemen van ons bedrijf. Wij richten ons ook op water, gemeenschap en alcoholverantwoordelijkheid, de gebieden die door onze stakeholders zijn aangeduid als meest cruciaal voor hen.”

Prestatiehoogtepunten:

  • Positieve trend in 2010 milieu-impact: Vijf procent vermindering van waterverbruik en drie procent vermindering van energieverbruik. Verminderde broeikasgasemissies met meer dan 14 procent sinds het startpunt in 2008.
  • Aanhoudende vooruitgang in werknemersbetrokkenheid: Jaarlijks onderzoek liet scores van boven de norm zien voor hoog-presterende bedrijven. Het onderzoek identificeerde maatschappelijk verantwoord ondernemen als een top vijf driver van betrokkenheid. 89 procent gelooft dat het bedrijf zich verantwoordelijk opstelde in de gemeenschap, 85 procent gelooft dat het bedrijf milieuverantwoordelijk was. Lanceerde Our Beer Print (onze biervoetafdruk) om werknemers te informeren over maatschappelijk verantwoord ondernemen en hoe zij invloed kunnen uitoefenen op de biervoetafdruk van het bedrijf door directe acties.
  • Verder ingevoerd mondiale strategie op het gebied van water: Voerde uitgebreide risico-inventarisaties uit van alle brouwerijen. Stakeholdersfora opgezet voor het aanpakken van plaatselijke uitdagingen en mogelijkheden met andere watergebruikers. Voortdurende sponsoring van het Carbon Disclosure Project (CDP) Water Disclosure om cruciale watergegevens te verschaffen van de grootste bedrijven ter wereld.
  • Vastgelegd van maatschappelijk verantwoord ondernemen in een mondiaal inkoopproces: Samen met MillerCoors aangesloten bij Sedex, een onafhankelijke organisatie voor bedrijven die zich inzetten voor het verbeteren van de ethische prestaties van hun toeleveringsketens. Belangrijke stap om te garanderen dat leveranciers zich houden aan Principes van verantwoorde sourcing. Doel: uitrol van Sedex naar top 100 leveranciers in de komende drie jaar.

Duurzaam waterscheidingsbeheer

Als onderdeel van de inzet van het bedrijf op het gebied van water stewardship sponsorde Molson Coors het Water Disclosure Project voor een tweede jaar. Molson Coors levert samen met 175 van de grootste bedrijven ter wereld cruciale gegevens over haar waterverbruik in een poging zinvolle normen aan te geven om mondiale problemen van waterkwaliteit en schaarste aan te pakken.

“Wij hebben generaties lang bier gebrouwen. In de afgelopen jaren zijn wij experts geworden in het beheren van complexe waterkwesties. Wij geloven dat wij een belangrijk verschil kunnen maken door die expertise te delen met onze bierbrouwpartners en plaatselijke gemeenschappen, onze leveranciers en andere waterstakeholders,” aldus Bart Alexander, chief corporate responsibility officer van Molson Coors.

Voor dat doel leidt het bedrijf plaatselijke waterscheidingsfora en betrekt het haar werknemers bij waterscheidings vrijwilligersactiviteiten met verhoogde activiteiten rond haar jaarlijkse mondiale Water Stewardship maand in september. In juni 2011 hield Molson Coors de eerste bijeenkomst van de Tadcaster River Wharfe Community Users Group in het V.K. Door het ontwikkelen van samenwerkingsverbanden en het delen van beste praktijken werkt de groep aan het matigen van korte- en langetermijn risico's en er zorg voor dragen dat iedereen van de rivier kan genieten.

Molson Coors Canada was een nationale sponsor voor de 2010 Great Canadian Shoreline Cleanup (GCSH) in een samenwerkingsverband met WWF Canada en het Vancouver Aquarium. Tijdens een week in september nemen duizenden Canadezen de tijd om hun plaatselijke kustlijnen op te knappen door afval te verwijderen. Werknemers van Molson Coors sloten zich aan bij vrijwilligers van Halifax, St. John’s NFLD, Toronto, Ottawa, St. Albert’s en Vancouver. 47.000 vrijwilligers ruimden samen 98.000 kg afval op van de kustlijnen van Canada.

“Hoe meer we luisteren, des te meer we leren. Laat het ons weten als u vindt dat onze prioriteiten juist zijn en laat ons weten waar u denkt dat wij het beter kunnen doen. Wij zijn blij met uw feedback,” aldus Alexander.

Over Molson Coors Brewing Company

Molson Coors Brewing Company is een vooraanstaande mondiale brouwer die speciale merken levert waar bierdrinkers over de hele wereld van genieten. Het bedrijf brouwt, verhandelt en verkoopt een portefeuille van vooraanstaande premiummerken zoals Coors Light, Molson Canadian, Carling, Blue Moon en Keystone Light door geheel Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Azië. Het bedrijf is actief in Canada via Molson Coors Canada; in de VS via MillerCoors; en in het V.K. en Ierland via Molson Coors UK. Ga voor meer informatie over Molson Coors Brewing Company en onze portefeuille van merken naar de website van het bedrijf, www.molsoncoors.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Molson Coors Brewing Company
Colin Wheeler, 303-927-2443
colin.wheeler@molsoncoors.com
of
Marie-Hélène Lagacé, 514-598-6966

mariehelene.lagace@molsoncoors.com

Ticker_symbol NYSE:TAP
Ticker_symbol TSX:TPX.A
Ticker_symbol TSX:TPX.B
ISIN US60871R1005

Deel: ' MVO verslag Amerikaanse brouwerij Molson Coors '




Lees ook