expostbus51

NEPROMA, FAPONA, IMAGE CARE EN LIPS BEDRIJFSDIENSTEN

NEPROMA, FAPONA, IMAGE CARE EN LIPS BEDRIJFSDIENSTEN HETEN VOORTAAN

BERENDSEN

ARNHEM, 16 SEPTEMBER 1999 -- Vanaf vandaag opereren Neproma, Fapona, Image Care en Lips Bedrijfsdiensten officieel onder de nieuwe naam Berendsen Textiel Service B.V. De naamswijziging is het voorlopige hoogtepunt van de drie jaar geleden ingezette integratie van de verschillende Nederlandse vestigingen van de Deense beursgenoteerde multinational Sophus Berendsen.

Berendsen levert -ook in Nederland- diensten en producten op het gebied van veiligheid, comfort, hygiëne, imago en milieu. Hieronder vallen onder andere leasesystemen voor bedrijfskleding, levering van persoonlijke beschermings-middelen, levering en beheer van corporate identity kleding en een op hergebruik gebaseerd systeem voor poetsdoeken. Berendsen completeert haar diensten tot een totaal servicepakket door middel van bijvoorbeeld administratieve ondersteuning, overname van milieutaken en gecertificeerde inspecties. Zowel in Nederland als in tal van andere landen binnen en buiten Europa neemt Berendsen daarmee een vooraanstaande en in een aantal gevallen zelfs marktleidende positie in.

Ivan Lindhardt, Algemeen Directeur van Berendsen Textiel Service in Nederland: 'Toen Berendsen een jaar of acht geleden voet in Nederland zette was er sprake van niet meer dan één verouderd bedrijf. Wij constateerden tevens dat schaalgrootte en het vermogen tot innoveren ontbraken om bedrijven en organisaties echt goed van dienst te kunnen zijn. We hebben daaropvolgend besloten tientallen miljoenen te investeren in uitbreiding, in onze mensen, in milieuvriendelijke installaties en in onze logistieke systemen. Bovendien hebben wij gemeend alle nationaal en internationaal aanwezige kennis en ervaring te bundelen en voor onze klanten toegankelijk te maken. Geleidelijk aan hebben wij ons daarmee ontwikkeld van pure productleverancier naar vooral dienstverlener. In feite leveren wij ondersteunende diensten waardoor bedrijven zich kunnen concentreren op hun core business. Iedere klant heeft eigen wensen en behoeften en vanuit onze mogelijkheden ontwikkelen wij een aanbod op maat. We zijn daarmee verworden tot een èchte partner van onze relaties; een partner die meedenkt en oplossingen aanreikt. Een partner waar de klant op kan rekenen. 'Delivering confidence', zoals wij dat bij Berendsen noemen.'

De nieuwe naam die nu door de Berendsen organisaties in Nederland gevoerd gaat worden, symboliseert zowel het internationaal vooraanstaande karakter van de organisatie als de eenheid die nu in ons land tussen de verschillende disciplines is gebracht.

Berendsen kent in Nederland 20.000 relaties. In ons land werken 750 mensen bij Berendsen, verdeeld over vestigingen in Apeldoorn, Arnhem, Emmen, Helmond, Hoogeveen, Schiedam, Uden, Utrecht, Zeist en Zoetermeer. In totaal zijn bij Berendsen internationaal 5.500 mensen werkzaam, verdeeld over de vestigingen in zeven landen. De organisatie maakt, ook in ons land, al jaren achtereen een snelle groei door.

Deel: ' Naamswijziging Neproma, Fapona, Image Care en Lips '