Gemeente Haarlem

Nachtbus Zandvoort rijdt weer

Nachtelijke horecabezoekers aan Zandvoort kunnen weer met de bus. De NZH besloot na overleg met de gemeente Haarlem en de gemeente Zandvoort om lijn 87 vanwege grote ongeregeldheden voor twee weken maatregelen te nemen om de bus weer te laten rijden. Voorverkoop van buskaartjes in horecagelegenheden, voorlichting en de inzet van extra bussen en veiligheidspersoneel moeten ongeregeldheden in de toekomst voorkomen.

Voorverkoop

Deze week voerden de NZH, de vervoersvakbond, de gemeente Haarlem, de gemeente Zandvoort, de Zandvoortse horeca en de politie overleg. Irritatie over lange wachttijden bij de kaartverkoop voor in de bus en onvoldoende zitplaatsen blijken belangrijke oorzaken van de ongeregeldheden te zijn. De Zandvoortse horeca toonde zich zeer bereidwillig om een bijdrage te leveren aan de oplossing voor deze problemen. Zo gaat zij in de toekomst buskaartjes in de voorverkoop verkopen. Ook is zij bereid informatie over de voorverkoop en rijtijden van de bus in haar gelegenheden op te hangen. Verder doet de horeca in deze informatie een nadrukkelijk beroep op haar klanten om zich netjes te gedragen.

Veiligheidspersoneel

De NZH gaat maatregelen nemen om voldoende zitplaatsen te bieden. Het veiligheids-personeel op de bussen wordt bovendien uitgebreid. De komende weken zet de politie extra personeel in op deze lijn. De Zandvoortse horeca is gevraagd deze taak in de toekomst op zich te nemen.

27 april 1999

.