Nederlands Agrarisch Jongeren Kontakt

23 januari 2003

NAJK 25 jaar: congressen en feest

Het NAJK bestaat 25 jaar! Reden voor een feestje. Van 20 t/m 22 februari wordt er uitgebreid stilgestaan bij het jarige NAJK. Op 20 en 21 februari kun je deelnemen aan het internationale congres 'power of the producer'. Op 22 februari is er het jubileumcongres 'blik op de toekomst' met aansluitend een buffet en een feest. Beide congressen vinden plaats in Wageningen.

Tijdens het jubileumcongres zijn onder andere Eurocommissaris Franz Fischler (semi-live), en LNV Secretaris Generaal Chris Kalden aanwezig. 's Middags zullen de oud NAJK-coryfeeën Wien van den Brink, Jan Markink, Staf Depla en Jos Roemaat presenteren wat in hun ogen de beste oplossing is voor drie voorbeeldbedrijven van jonge boeren of tuinders. Aansluitend is er een Hollands buffet en daarna een knallend feest met live-band De Juf.

De dagen daarvoor is er een internationaal congres, dat het NAJK in samenwerking met de Europese organisatie voor agrarische jongeren CEJA organiseert. 'Power of the producer', op zoek dus naar de kracht van de producent. LTO-voorzitter Gerard Doornbos, LNV topambtenaar Annemarie Burgers en Consumentenbondvoorzitter Felix Cohen zullen hun visie op het onderwerp geven.

Leden van het NAJK kunnen zich opgeven voor één of beide congressen via hun afdelingsbestuur. In sommige provincies rijden bussen naar de congreslocaties. Voor leden en hun partner is de toegang voor de congressen gratis, voor het buffet met feest betaal je 15 Euro. Oud NAJK-leden betalen 25 euro voor jubileumcongres, buffet en feest, niet-leden 45 euro. Meer informatie vind je in de volgende Binder.

20 en 21 februari: internationaal congres 'Power of the producer' 22 februari: jubileumcongres 'blik op de toekomst' met aansluitend buffet en feest

Deel: ' NAJK bestaat 25 jaar '