Cebeco Nederland

12 april

NAK VERLEENT CEBECO ZADEN ERKENNING VOOR EIGEN KEURING GRASZADEN

De Nederlandse Algemene Keuringsdienst (NAK) heeft Cebeco Zaden in Vlijmen toestemming gegeven de keuring van grassen in eigen beheer uit te voeren. Voorheen voerde zowel de NAK als het zaaizaadbedrijf een keuring uit. Nu krijgen zaaizaadbedrijven die de zaaizaadkeuring volgens vooraf vastgestelde procedures uitvoeren en controleren, van de NAK toestemming om de keuring in eigen beheer uit te voeren. De achterliggende gedachte hierbij is een grotere efficiency.

Cebeco Zaden voldoet aan de hoge eisen die de NAK op dit terrein stelt. Voor de teler is dat de garantie dat de zaaizaadkeuring bij Cebeco Zaden in vertrouwde handen is. Bovendien zijn de keuringsresultaten eerder beschikbaar waardoor er sneller op specifieke behoeftes kan worden ingespeeld.
Wiboltt, de Deense dochter van Cebeco Landbouw Zaden Groep, heeft van de Deense keuringsdienst toestemming gekregen om in eigen beheer graszaad te keuren.
Zowel Wibollt als Cebeco Zaden zijn ISO-gecertificeerde bedrijven. Cebeco Zaden is in Nederland het enige zaaizaadbedrijf met een dergelijke certificering (ISO 9001).

Zoekwoorden:

Deel: ' NAK verleent Cebeco Zaden erkenning eigen keuring graszaden '