( bw)(ny-nanhi-kali) nanhi kali lanceert isite, een totaal nieuwe surfmethode voor non-profits   redactie business   new york (vs)--(business wire)--23 april 2008--  strawberryfrog biedt toonaangevend wereldwijd opererend non-profit merk een nieuwe manier van denken in dit tijdperk van sociale media; een "virtuele gids" begeleidt donateurs bij het surfen op internet en   helpt hen zo het leven van jonge meisjes in India te redden   Nanhi Kali is een toonaangevende wereldwijd opererende organisatie zonder winstoogmerk die het leven van meisjes in India redt door ze met financiële steun op school te houden, om te voorkomen dat ze het huis niet uitkomen, worden uitgebuit in de kinderarbeid of in de prostitutie of op hun tiende worden uitgehuwelijkt.   Voor slechts $65 per jaar kunnen donateurs een Indiaas meisje op school houden in plaats van op straat of nog erger.   Nanhi Kali (dat "bloemknopje" betekent) werkte tot voor kort met betaalde advertenties en reclamecampagnes om bekendheid te geven aan haar project en donateurs te werven. Dat stelde de organisatie voor een marketinguitdaging: hoe krijg je wereldwijd zoveel mogelijk bekendheid tegen zo laag mogelijke PR-kosten? Voor een organisatie die elke cent tweemaal moet omdraaien, was dit een vraag van levensbelang.   "Het antwoord lag in de sociale media en het creëren van een zeer ongebruikelijke virtuele gids", aldus Sheetal Mehta, directeur van de organisatie Nanhi Kali.   "We hebben gezien hoe sociale media en sociale netwerken een wereldwijde marketing- en mediarevolutie teweeg hebben gebracht en hebben besloten daarvan gebruik te maken", aldus Mehta. "De meeste non-profit organisaties zitten nog vast in het traditionele reclametijdperk en geven veel geld uit om media-aandacht te kopen. Wij dachten: in het tijdperk van Google, Facebook en Flickr moeten we dat beter en slimmer kunnen aanpakken."   "We hebben de Nanhi Kali iSite ontwikkeld - een werkelijk vernieuwende Internet 2.0-site, waarmee we ons project onder de aandacht kunnen brengen en donateurs kunnen werven zonder dat we geld hoeven te verspillen aan reclamecampagnes", aldus Mehta. "We hebben een virtueel meisje in het leven geroepen: Shreya. Wanneer je http://www.girlsmiles.org typt, komt Shreya op je scherm tot leven en word je op een eenvoudige, vriendelijke manier door haar begeleid bij het surfen op internet."   Om haar visie tot leven te brengen, wendde Nanhi Kali zich tot StrawberryFrog, een van 's wereld meest toonaangevende innovatieve reclamebureaus.   Scott Goodson, oprichter en chief creative officer van StrawberryFrog, noemde Nanhi Kali "precies het soort merk waarmee we wilden werken: modern, intelligent en een sociale activist. Bij StrawberryFrog zijn we allemaal ontzettend trots dat we aan dit project mogen meewerken, voor zo'n ongelofelijke, goede zaak."   "We wilden van deze iSite een voorbeeld van vernieuwing voor de reclamewereld maken", aldus Goodson. "Shreya leeft, ze is menselijk - ze is de belichaming van de organisatie Nanhi Kali. Ze loodst je door het 'wereldwijde web' waar allerlei informatie, content, beelden, films, gemeenschappen en mensen te vinden zijn die met Nanhi Kali te maken hebben, en ze laat je ook plekken zien waar je kunt helpen met je geld en waar je je leerling kunt volgen. Dat is de toekomst van internet: informatie zo organiseren dat die overzichtelijk en menselijk wordt - zoals op onze iSite Girlsmiles.org."   De iSite van Nanhi Kali is onlangs op Facebook en andere sociale media gepresenteerd aan opiniemakers uit de hele wereld. Om Shreya tot leven te wekken, heeft StrawberryFrog samengewerkt met AlbertKen, een technisch 'branded utility'-bureau uit Zweden.   "Het is een totaal nieuwe benadering van internet," aldus Martin Stadhammar van AlbertKen. "Je kunt de beweging Nanhi Kali ervaren vanuit verschillende sites."   Volgens Mehta van Nanhi Kali is de iSite "op briljante wijze gerealiseerd en al uiterst effectief gebleken. De iSite van Nanhi Kali heeft al duizenden nieuwe potentiële donateurs en honderden schenkingen van over de hele wereld opgeleverd, wat nieuwe financiële steun betekent voor de jonge meisjes die Nanhi Kali helpt."   Nanhi Kali is een liefdadigheidsprogramma dat de opleiding van kansarme en minder bevoorrechte meisjes in India financiert. De organisatie steunt op dit moment meer dan 37.000 meisjes in stedelijke en plattelandsgebieden in India. http://nanhikali.org/   StrawberryFrog is een toonaangevend onafhankelijke wereldwijd opererend reclamebureau, dat bekendheid heeft gekregen door zijn vernieuwende werk voor Heineken, Frito Lay, Morgan Stanley, Mahindra, Microsoft en Asics Onitsuka Tiger. www.StrawberryFrog.com AlbertKen is een in Zweden gevestigd technisch bureau dat is gespecialiseerd in websites.   Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.   --30--HB/la*   CONTACT: Fast Horse       John Reinan, +1 612-751-2335       johnr@fasthorseinc.com       of       Nanhi Kali       Sheetal Mehta, MEHTA.SHEETAL@mahindra.com Disclaimer: Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige, juridische geldigheid beoogt. 

Deel: ' Nanhi Kali lanceert iSite, een totaal nieuwe surfmethode voor non-pr.. '




Lees ook