CV ROM

Nationaal Studenten Songfestival live op Internet

Het Nederlandse Studenten Net, dé Internetsite voor studerend Nederland, zal op woensdag 30 juni a.s. een uniek project op het Internet verwezenlijken. Op WWW.STUDENTEN.NET is het Nationaal Studenten Songfestival thuis vanachter de eigen pc live te volgen. Het evenement wordt in Leiden gehouden, de uitzending begint om 20.00 uur.

Voor deze gelegenheid is het Nederlandse Studenten Net een samenwerking aangegaan met Concepts.nl, die de technische realisatie voor haar rekening zal nemen. De uitzending van het jaarlijks terugkerend evenement zal geschieden door middel van Real Audio en Streaming Video via een speciaal aangelegde ISDN-lijn.

Het songfestival wordt dit jaar georganiseerd door de winnaar van vorig jaar, studentenvereniging Quintus uit Leiden. Quintus is één van de acht verenigingen die het Aller Heiligen Convent (AHC) telt. Het AHC is een landelijk, overkoepelend studentenorgaan van acht verenigingen die samen tienduizend leden telt. Elk van deze verenigingen zal een muzikale afvaardiging naar het songfestival in Leiden sturen, om daar de eer van hun stad en hun vereniging te verdedigen. Onder het toeziend oog van duizenden kritische medestudenten en een nog kritischer vakjury, zullen de deelnemers strijden om de eeuwige roem en een platencontract. Hiermee kunnen ze in de voetsporen treden van voormalige winnaars van het festival, Guus Meeuwis en de Groningse band Is Ook Schitterend.

Deelnemende verenigingen: ALSV Quintus Leiden, RKSV Albertus Magnus Groningen, NSV Carolus Magnus Nijmegen, KSV Franciscus Xaverius Wageningen, CS Veritas Utrecht, RSV Sanctus Laurentius Rotterdam, KSV Sanctus Virgilius Delft en TCS St. Olof Tilburg.

0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0

Note voor de pers