NPM Capital

Den Haag, 23 december 1999.

NBM-Amstelland bespreekt overname van een Karwei bouwmarkt

NBM-Amstelland (handel, industrie, projectontwikkeling en bouw) voert besprekingen met WBR Holland Holding BV over de overname van een Karwei bouwmarkt in Heiloo. De jaaromzet van de bouwmarkt zal in 1999 ruim f 10 miljoen bedragen. Er zijn ca. 30 personen in dienst. De verwachting is gewettigd dat de partijen tot overeenstemming zullen komen.

De overname past in de strategie van NBM-Amstelland naar uitbreiding in handel en industrie. Haar dochteronderneming Cementbouw Detailhandel exploiteert al 46 Gamma en Karwei bouwmarkten. Met de overname van de Karwei bouwmarkt in Heiloo en de voorgenomen overname van vier Karwei bouwmarkten van Raab Karcher Bouwstoffen BV zal NBM-Amstelland 51 bouwmarkten gaan exploiteren met een verwachte omzet van ruim f 500 miljoen. Door samenwerking tussen de 51 bouwmarkten zullen kosten- en synergievoordelen worden behaald.

De overname als zodanig heeft geen gevolgen voor de werkgelegenheid. De SER-fusiecommissie, de betrokken vakorganisaties, de ondernemingsraden en het personeel zijn geïnformeerd.

Deel: ' NBM-Amstelland bespreekt overname van een Karwei bouwmarkt '