NCR Nederland

Totaaloverzicht van klantgedrag wordt realiteit voor banken

Nieuwste oplossing NCR biedt duidelijk zicht op CRM

AMSTERDAM, 30 november 1999 - NCR heeft haar Customer Relationship Management (CRM)-aanbod voor financiële instellingen uitgebreid met InterRelate+. Met deze software krijgen financiële instellingen een overzichtelijk en compleet beeld van klanten, zijn portefeuille, zijn profiel en zijn gedrag, ongeacht het verkoopkanaal dat wordt gebruikt. InterRelate+ koppelt een datawarehouse in de back office aan alle verkoopkanalen, inclusief Internet- en zelfservice-diensten, waardoor op ieder gewenst moment real-time klantinformatie beschikbaar is.

In de huidige CRM-bewuste wereld hebben vele banken reeds geïnvesteerd in datawarehouses om hun klantgegevens vast te leggen en te analyseren. Toch zijn de meeste banken niet in staat om deze informatie daadwerkelijk te gebruiken wanneer dat nodig is, namelijk bij ieder contact met de klant. Het probleem is dat zij het resultaat van hun analyse niet meteen kunnen doorgeven aan de verschillende verkoopkanalen, die de analyse nodig hebben om met hun dienstverlening direct te kunnen inspelen op de actuele situatie bij de klant. InterRelate+ maakt dit wel mogelijk.

InterRelate+ werkt nauw samen met een andere CRM oplossing van NCR, RelationshipOptimizer. Deze software analyseert en interpreteert direct veranderingen die bij klanten plaatsvinden en stelt de vervolgacties vast. Daardoor stelt Relationship Optimizer organisaties in staat om sneller en effectiever hun marketingdoelstellingen te realiseren. RelationshipOptimizer functioneert als een marketingbrein, interpreteert alle signalen en neemt het initiatief voor specifieke acties naar de klant. InterRelate+ zorgt er vervolgens voor dat RelationshipOptimizer bij de respons automatisch voor de juiste boodschap en het meest geschikte verkoopkanaal kiest.

InterRelate+ is gebaseerd op open standaards en kan stap-voor-stap geïmplementeerd worden. Zo is het mogelijk InterRelate+ bij aanvang slechts in te zetten voor zelfservice- doeleinden om vervolgens gefaseerd de overige verkoopkanalen en daarbij behorende functionaliteit te integreren. Hierdoor kunnen banken tegemoetkomen aan de actuele behoeften van de klant, bijvoorbeeld het verhogen van een kredietlimiet. Bovendien zorgt InterRelate+ ervoor dat alle omgevingen die potentie bieden voor klantcontacten, consistent ingericht worden.

Marinus Hoogendijk, manager business consultancy bij NCR: "Banken die meegaan in deze ontwikkeling, zullen door tijdige anticipatie op klantgedrag en klantontwikkelingen niet alleen meer producten op kosteneffectieve wijze verkopen, maar ook meer tevreden klanten hebben en krijgen. Voor deze meer efficiënte en klantvriendelijke manier van werken is een duidelijk beeld van de klantbehoeften natuurlijk noodzakelijk. Met InterRelate+ van NCR wordt de passieve kennis die verzameld is in het datawarehouse actief gebruikt om in te spelen op klantwensen." NCR

NCR is erkend wereldleider in datawarehousing, self-service- en winkelautomatiserings-oplossingen voor detailhandel, financiële dienstverlening, communicatie-industrie en andere selecte markten (in Nederland bijvoorbeeld reisorganisaties en energiebedrijven). NCR's oplossingen bouwen voort op de jarenlang opgebouwde kennis en ervaring in bedrijfssystemen en advisering. NCR's deskundigheid op het gebied van software voegt werkelijk waarde toe; NCR beheerst de meest vooraanstaande hardware- en databasetechnologie ter wereld, ondersteunt haar klanten wereldwijd en biedt een volledig pakket

© NCR Nederland N.V.

Deel: ' NCR breidt CRM aanbod uit met InterRelate+ '