Decisionhouse van Quadstone brengt klantengedrag in kaart binnen Relationship Optimizer van NCR
NCR neemt software van Quadstone op in nieuw CRM-pakket

AMSTERDAM, 27 september 1999 - De Financial Solutions Group van NCR Corporation neemt Decisionhouse van Quadstone op in haar nieuwe pakket voor Customer Relationship Management (CRM). Decisionhouse is software voor het in kaart brengen van klantengedrag. NCR heeft deze software gekozen als voorkeursinstrument voor het maken van analyses binnen Relationship Optimizer, de recent geannonceerde CRM oplossing van van NCR.

Krachtige grafische presentatiemogelijkheden, gecombineerd met snelheid en schaalbaarheid, maken Decisionhouse bijzonder geschikt voor de dynamische omgeving van Relationship Optimizer. Daarin is ook Transactionhouse opgenomen, de jongste toevoeging aan het Decisionhouse-pakket. Dit maakt het mogelijk grote hoeveelheden gedetailleerde transactiegegevens om te zetten in klantspecifieke gedragsinformatie.

Actuele kansen benutten
Quadstone vult NCR's Relationship Optimizer aan door zijn software te optimaliseren voor NCR's Teradata Database. Quadstone achterhaalt de betekenis van iedere handeling waarmee een transactie is gemoeid. NCR's Relationship Optimizer beheert het hele proces waarbij die kennis wordt gebruikt om uiteindelijk het rendement van een onderneming te verbeteren. Samen bieden Quadstone's Decisionhouse en NCR's Relationship Optimizer aan marketeers een omgeving voor het verkennen en begrijpen van klantengedrag. Vervolgens stelt het marketeers in staat regels te ontwikkelen voor de identificatie van veranderende klantenbehoeften en dagelijks prioriteiten te stellen bij het benutten van kansen. Het systeem levert de uitkomsten van dit proces direct aan de meest geschikte distributiekanalen en beheert bovendien de voortgaande dialoog met de klant.

In plaats van marketingcampagnes slechts te baseren op aannames ten aanzien van klantgedrag, maakt NCR Relationship Optimizer in combinatie met Quadstone het mogelijk om op basis van detail-transacties individuele klantenbehoeften precies te identificeren en analyseren op het moment dat zij zich voordoen. De organisatie kan de beschikbare kanalen hier vervolgens direct op inzetten en zo optimaal inspelen op actuele kansen waarbij de persoonlijke omstandigheden en voorkeuren van de klant centraal staan.

Afgestemd op zakelijke gebruiker
Quadstone's analyse software sluit direct aan bij de gerichtheid op functionaliteit voor de zakelijke gebruiker van Relationship Optimizer. Hiermee onderscheiden beide producten zich van de meer technische of statistische producten, die de kloof tussen zakelijke gebruikers en de IT-organisatie alleen maar verbreden.

"Een analytisch CRM systeem voor complexe marketing applicaties moet modeleertoepassingen voor klantgedrag en een toereikende automatisering omvatten", zegt Mark A. Smith, program director Application Delivery Strategies bij META Group. "Succesvolle CRM applicaties moeten een optimale combinatie bieden van schaalbare datawarehouses en demografische data. Aanbieders, zoals NCR en Quadstone, die deze mogelijkheden daadwerkelijk bieden, zullen uiteindelijk de duur en waarde van klantrelaties maximaliseren." Quadstone
Quadstone is een toonaangevende ontwikkelaar van software voor het in kaart brengen van klantengedrag, bedoeld voor bedrijfsanalisten in de bankiers-, verzekerings-, retail- en telecomsectoren. Quadstone is in november 1994 opgericht en in maart 1995 begonnen met haar activiteiten. Het bedrijf telt momenteel bijna honderd medewerkers, verdeeld over vestigingen in Edinburgh (Schotland), Boston (VS) en Londen (Engeland). Internationale samenwerkingsverbanden met bedrijven in de Verenigde Staten en Europa zullen de basis vormen voor de doorbraak van Quadstone's producten in 1999. Meer informatie over Quadstone is te vinden op www.quadstone.com.

NCR
NCR is erkend wereldleider in datawarehousing, self-service- en winkelautomatiserings-oplossingen voor detailhandel, financiële dienstverlening, communicatie-industrie en andere selecte markten (in Nederland bijvoorbeeld reisorganisaties en energiebedrijven). NCR's oplossingen bouwen voort op de jarenlang opgebouwde kennis en ervaring in bedrijfssystemen en advisering. NCR's deskundigheid op het gebied van software voegt werkelijk waarde toe; NCR beheerst de meest vooraanstaande hardware- en databasetechnologie ter wereld, ondersteunt haar klanten wereldwijd en biedt een volledig pakket verbruiksartikelen en mediaproducten. Meer informatie over NCR is te vinden op Internet: http://www.ncr.nl.

Henk Badoux                 Patricia Oerlemans
NCR Nederland N.V. Van Sluis Consultants