NCR's Teradata ondergaat als eerste TPC-R decision support benchmark op 1 terabyte

Amsterdam, 13 september 1999 - NCR heeft de allereerste TPC-R benchmark voor de prestaties van een datawarehouse uitgevoerd met haar Teradata relationale database voor actieve datawarehousing, met een datavolume van 1 terabyte. De resultaten van de benchmark bevestigen dat Teradata de beste database is voor grote datawarehouse-omgevingen, waar professionele multi-user zoekopdrachten worden gecombineerd met schaalbaarheid tot 1 terabyte of meer aan gebruikersdata.

TPC-R is een nieuwe benchmark van de onafhankelijke Transaction Processing Performance Council (TPC). TPC-R meet de prestaties van datawarehouses bij beslissingsondersteuning met verschillende gebruikers die gelijktijdig complexe zoekopdrachten ingeven. Met deze nieuwe benchmark continueert marktleider NCR de prestatievoorsprong die het al zes maanden heeft op zowel Oracle als IBM in datawarehousing benchmarks van TPC.

Configuratie en resultaten
De benchmark voor 1 terabyte is uitgevoerd op een 16 node NCR WorldMark 5200 MPP (massive parallel processing) server met 64 onlangs op de markt gebrachte Pentium III Xeon 550 Mhz-processors van Intel. Op deze hardwareconfiguratie draaide Teradata V2R3. De configuratie maakte ook gebruik van de nieuwe WorldMark Enterprise Storage van NCR, een externe schijfeenheid met de nieuwe schaalbare modulaire schijfopstelling van NCR-partner LSI Logic. De resultaten van de benchmark waren:

TPC-R Results # of Streams Composite Queries-per-Hour (QphR@1000GB)
Price/Performance
($/QphR@1000GB) Availability
NCR WorldMark / Teradata 7 17,529.6 737 2/15/00

TPC BenchmarkÔ is a trademark of the Transaction Processing Performance Council.

NCR's Teradata
NCR's Teradata helpt bedrijven nieuw inzicht te verkrijgen door het bieden van de best verkrijgbare prestaties met vele gebruikers die tegelijk werken aan complexe en ad hoc zoekopdrachten, superieure schaalbaarheid, beschikbaarheid en beheersbaarheid. Teradata biedt onbeperkte schaalbaarheid van 10 gigabyte tot meer dan 100 terabyte, naadloze koppelingen met mainframes en de laagste beheerseisen van alle leverbare databases. Het maakt gebruik van een gepatenteerde, parallelle architectuur, die kan draaien op zowel SMP (symmetric multi-processing) als MPP (massively parallel processing) hardware-platforms. Teradata draait op UNIX en Windows NT

NCR
NCR (NYSE: NCR) helpt klanten bij het omzetten van transacties in relaties. NCR is erkend wereldleider in datawarehousing, self-service- en winkelautomatiserings-oplossingen voor detailhandel, financiële dienstverlening, communicatie-industrie en andere selecte markten (in Nederland bijvoorbeeld reisorganisaties en energiebedrijven). NCR's oplossingen bouwen voort op de jarenlang opgebouwde kennis en ervaring in bedrijfssystemen en advisering. NCR's deskundigheid op het gebied van software voegt werkelijk waarde toe; NCR beheerst de meest vooraanstaande hardware- en databasetechnologie ter wereld, biedt wereldwijde klantenondersteuning en een volledig pakket verbruiksartikelen en mediaproducten. Meer informatie over NCR is te vinden op Internet: https://www.ncr.nl.

Henk Badoux Patricia Oerlemans
NCR Nederland N.V. Van Sluis Consultants