Ingezonden persbericht

Nederland ruim aanwezig op Op PAD Beursfestival en FietsRAI 2003

Vaker actief tijdens
vakantie of daguitje

Steeds meer Nederlanders gaan tijdens vakantie of daguitje actief op pad. Avontuurlijk beleven is daarbij een van de uitgangspunten. Ook terugkomen-met-een-verhaal (thuis of in de vakantie-accommodatie) is een voorwaarde voor een succesvol toeristisch of recreatief (dag)uitje. Dat is ook de reden waarom Nederland Actief zowel breed aanwezig is op het Op Pad Beursfestival (van 7 tot en met 9 maart) als op de FietsRAI (van 7 tot en met 11 maart), die beide in het Amsterdamse RAI-complex worden gehouden.

Op de Op Pad-beurs is Nederland te vinden met een ruim Lekker weg in eigen land-paviljoen, waarin een aantal, uiteenlopende bedrijven en organisaties zich 'actief' tonen. Onder hen bijvoorbeeld de Regio VVV Noord- en Midden-Limburg, maar ook het Noord Nederlands Bureau voor Toerisme. Eveneens aanwezig is de zogenoemde Westhoek, de geografische 'haak' langs de Nieuwe Waterweg, Hoek van Holland en de Westlandse Noordzeekust. Verder zijn op het Nederlandse paviljoen de Stichting Trekkershutteen en de Stichting Natuurkampeerterreinen te vinden. Evenzo de Stichting Landelijk Fietsplatform. Aandacht wordt verder gegeven aan de bijzondere mogelijkheden voor kanovaarders, zoals die worden aangeboden door het Kanobedrijf De Peddel in Leidschendam en de soms spannende ervaringen voor deelnemers aan de Ruige Routes. Om dat laatste optimaal te ervaren kunnen bezoekers delen van zo'n route op de beurs met geluid en beeld 'ervaren'.

Landelijke Fietsdag 2003
Op de aanpalende FietsRAI is Nederland te vinden in de aparte, royale stand van de Landelijke Fietsdag (LFD), die op zaterdag 10 mei voor de dertigste keer weer zo'n 200.000 Nederlanders op de fiets zal zetten. De beurspresentatie van deze nationale, sportieve manifestatie heeft dit jaar een extra dimensie middels de nieuwe samenwerking met de KWF. De Nederlandse Kankerbestrijding haakt met de Landelijke Fietsdag in op de campagne 'Fietsen helpt!'. Daarin wordt opgeroepen meer te bewegen als preventiemiddel tegen kanker. Andere aanwezige LFD-partners zijn de Nederlandse Vogelbescherming, de Bovag, Twinny Load en de Nederlandse toerfiets unie (NTFU).

Deel: ' Nederland ruim aanwezig op Op PAD Beursfestival en FietsRAI 2003 '