Nederlander in het buitenland mist chocoladeletter en pepernoten


Voor Sinterklaas online bestellen van strooigoed zoals chocoladeletters, pepernoten en speculaaspop populair bij expats

AMSTERDAM, 20131205 -- Chocoladeletters en kruid- en pepernoten zijn de populairste Sinterklaas-producten bij Nederlanders die in het buitenland wonen. Dat blijkt uit cijfers van Holland at Home, een online supermarkt voor Nederlanders die in het buitenland wonen. Ook de speculaaspop, de amandelletter en chocolademunten worden gemist door expats en geëmigreerde Nederlanders.

Top 10 populairste Sint-producten in het buitenland
(Bron: Holland-at-Home.com)


Oer-Hollands gevoel
Chrystal van Goor den Oosterlingh, oprichtster Holland at Home: “Sinterklaas appelleert aan een oer-Hollands gevoel. Het is ook bij Nederlanders in het buitenland een graag gevierd feest. Bij zo'n feest hoort natuurlijk veel snoepgoed. We merken daarom dat online bestellen van Sinterklaas-producten in opmars is.” Dat de chocoladeletter het populairste product is, is logisch volgens van Goor den Oosterlingh. “Van alle snoep- en strooigoed is de chocoladeletter het meest persoonlijke cadeau, ieder persoon in een gezin krijgt er natuurlijk één in zijn schoen met zijn eigen voorletter.”

 J, A, S, M en P populairste chocoladeletters
Uit de cijfers van Holland at Home komt naar voren dat de letters J, A, S, M en P de populairste aankopen zijn voor chocoladeletters. De S van Sint, de M en P van mama en papa (of Piet) zijn net als in Nederland populair. De letters A en J zijn opvallend. “Wij zien dat Nederlanders in het buitenland vaker traditionele Hollandse namen hebben met een A of J, zoals Jacqueline, Jantina, Jan, Johanna, Janet en Anke, Anita, Anne, Albert en Anna”, aldus Van Goor den Oosterlingh van Holland at Home.

Sinterklaas-producten worden het meest besteld in de volgende landen:
  • Verenigd Koninkrijk
  • Frankrijk
  • Spanje

Over Holland at Home
Holland at Home is bedacht aan een Duitse keukentafel toen de eigenaresse zelf als expat in Duitsland woonde. Chrystal van Goor den Oosterlingh miste hagelslag en pindakaas, wat haar op het idee bracht dat meer Nederlanders in het buitenland op zoek zijn naar Nederlandse producten. 

Na haar terugkeer naar Nederland werd in mei 2005 Holland-at-Home.com gelanceerd. Inmiddels is de website uitgegroeid tot een meertalige online supermarkt waar Nederlanders – en iedereen die van Nederlands eten houdt – meer dan 5.000 producten kunnen bestellen, zoals bekende merken als CalvéDe Ruijter en Unox of tijdens Sinterklaas de zo geliefde pepernoten en chocoladeletters. De verwachting is dat dit jaar meer dan 30.000 families gebruik zullen maken van de diensten van Holland at Home.


Deel: ' Nederlander in het buitenland mist chocoladeletter en pepernoten '




Lees ook