Nederlands horloge voor winnaar Ronde midden nederland

Utrecht, 20110906 -- Op zondag 28 augustus pakte wielrenner Wim Stroetinga met pure lef op de Maliebaan in Utrecht opnieuw de zege in de Rabo Prof Ronde van Midden Nederland. Toen hij zag dat de anderen in zijn kopgroep niet wilden rijden besloot Stroetinga zélf voor de zege te gaan. Dat hij juist op deze manier een handgemaakt horloge van Pellikaan Timing wint is wel heel toepasselijk . Want doordat ‘anderen’ niet maakten wat hij zocht, is de Utrechtse productontwikkelaar en technoloog Hubert Pellikaan zijn eigen ultieme horloge gaan maken: de Flying Dutchman, met een sterk, sober en puur design.

‘Utrecht bevalt me wel’, aldus Stroetinga. Met zijn Pellikaan Timing Flying Dutchman neemt de sportieve fries een tijdloos stukje Utrecht mee naar huis.

De zoektocht naar het ultieme horloge bracht Hubert Pellikaan ertoe zelf zijn horloge te gaan maken. Dit eerste horloge werd zo goed ontvangen dat de eerste klanten zich al snel meldden. Inmiddels worden zijn horloges - 'dutch made' - al bij diverse juweliers verkocht.

Ontwerper Hubert Pellikaan reed zelf in de toerversie van de ronde van Midden Nederland mee.

Deel: ' Nederlands horloge voor winnaar Ronde midden nederland '