Nederlandse bedrijven winnen Europese Retail Application Developer Award

Prijswinnende applicaties ontwikkeld met Microsoft Windows NT geven bedrijven voorsprong op de concurrent

Schiphol-Rijk, 14 juni 1999 - Twee Nederlandse bedrijven, Plus Integration Retail Solutions en ICL Retail Division, zijn in de prijzen gevallen bij de eerste Europese Microsoft Retail Application Developer (RAD)-verkiezing. De prijzen, die in Birmingham werden uitgereikt tijdens de internationale Retail Solutions Beurs '99, zijn de hoogste onderscheidingen die een onafhankelijke vakjury kan toekennen aan software applicaties die gebaseerd zijn op Windows NT.

Plus Integration Retail Solutions ontving een speciale onderscheiding voor haar nieuwste product, Shopmate Monitor 2.0. Dit gebeurde in de categorie ActiveStore. ICL Retail Division heeft prijzen gewonnen met twee producten: GlobalSTORE 4.0 (in de categorie 'General Merchandise' voor Retail Instore Applications) en Corema EXPRESS 1.1 (in de categorie Marketing and Customer Relationship Management voor Retail Head Office Applications).

De onafhankelijke internationale vakjury, waarvan ook de Nederlandse vertegenwoordiger Eddy Reuling van Elsevier Food International deel uitmaakte, prees het hoge niveau van de vele inzendingen en meldde dat daardoor de gestelde criteria zeer scherp waren gehanteerd. De criteria voor het toekennen van een onderscheiding aan een product waren: kwantificeerbare zakelijke voordelen voor de eindgebruikers; flexibel gebruiksgemak; optimaal gebruik van bestaande technologie en de applicatie zelf.

De RAD-verkiezingen, die Microsoft samen met de co-sponsors Hewlett-Packard en IT-consultant Cyntergy organiseert, vonden voor het eerst plaats in Europa. In de VS bestaat deze verkiezing al drie jaar. De Europese inzendingen waren afkomstig uit zeven landen en de jury kende prijzen toe in 11 categorieën.

Microsoft
Sinds de oprichting in 1975 heeft Microsoft zich ten doel gesteld om voor de PC software te creëren die mensen waardevolle mogelijkheden biedt, zowel thuis als op het werk en op school. Microsofts visie 'een computer op ieder bureau en in ieder huis', is nu geïntegreerd met Internet, hetgeen het bereik van de PC en haar gebruikers verruimt. Als 's werelds grootste softwareleverancier levert het bedrijf innovatieve producten die doorlopend worden afgestemd op de behoeften van de klant. Het productaanbod omvat besturingssystemen, serverapplicaties, applicaties voor zakelijk en privé-gebruik en tools voor het ontwikkelen van bedrijfsbrede zakelijke en Internet-applicaties. Microsoft biedt tevens online diensten, geeft personal computerboeken uit en levert hardware, waaronder toetsenborden en muizen. De producten van Microsoft zijn geschikt voor vrijwel alle PC's, beschikbaar in meer dan dertig talen en worden in meer dan vijftig landen verkocht.

Relevante URL's:

Deel: ' Nederlandse bedrijven winnen Retail Application Award '