HE

13 januari 1999
Nummer: 99.02

Nederlandse Hogeschoolstudenten doen tentamen in Duitsland

Twintig studenten van de opleiding Commercieel-Technische Bedrijfskunde gaan op 15 januari met een speciale bus naar Lingen om daar het tentamen Activity Based Management af te leggen. Deze grensoverschrijdende tentaminering is een van de resultaten van de samenwerking tussen de Hogeschool Enschede en de Fachhochschule Osnabrück.

De binationale samenwerking richt zich in eerste instantie op het opzetten van gezamenlijke Duits-Nederlandse opleidingen. Zo werkt de opleiding Commercieel Technische Bedrijfskunde nauw samen met het Fachbereich Technische Betriebswirtschaft und Communication dat in Lingen is gevestigd.
Twintig studenten hebben in het kader hiervan in Enschede het keuzevak Activity Based Management gevolgd bij de Duitse docent, Prof. Dr. Carten Berkau. Om de samenwerking nog meer kracht bij te zetten, zijn de studenten vervolgens door hem uitgenodigd voor het afleggen van het tentamen in Duitsland.
Omdat het de eerste keer is dat er in het kader van deze samenwerking in Duitsland wordt getentamineerd, worden de studenten voorafgaand aan het tentamen ontvangen op het stadhuis in Lingen. s Avonds zijn de studenten vervolgens uitgenodigd voor een verbroederingsfeest samen met de studenten van de binationale Hogeschool.

Plaza, HE, Opleiding, Opendagen, Enschede, Agenda, Persinformatie, links, Villa

laatste wijziging gemaakt op: 14-01-99