Ingezonden persbericht

Nederlandse kok actief tijdens wereldfinale Bocuse d'Or 2013

Amsterdam, 25 januari 2013 - Kok Martin Ruisaard zal Nederland volgende week in LLyon vertegenwoordigen tijdens de meest prestigieuze kookwedstrijd ter wereld: Bocuse d'Or.

Makro is als partner voor de Nederlandse horeca verheugd dat er namens Nederland weer een team meedoet aan deze wereldfinale. Makro's internationale moederbedrijf Metro Cash & Carry is hoofdsponsor van deze kookwedstrijd. De passie voor het streven naar culinaire en gastronomische topkwaliteit is iets wat Makro en Metro delen met Bocuse d'Or. Metro levert de vis- en schaaldieren, alsmede de groente en het fruit voor de finalegerechten. Vorig jaar begon het bedrijf met sponsoring van de Europese en Aziatische finales en heeft dat dit jaar uitgebreid tot sponsoring van de wereldfinale.

In deze wereldfinale zullen alle chefs afzonderlijk een vlees- en een visgerecht bereiden, waarvoor ze al maanden bezig zijn met het recept. Dit jaar is er voor het eerst een nieuw improvisatie-element toegevoegd. De chefs kiezen aan de vooravond van de wedstrijd een aantal producten uit een speciaal opgezette groente- en fruitmarkt. Deze moeten zij bereiden in hun gerechten, wat veel improvisatietalent vergt. De Nederlandse deelnemer Martin Ruisaard komt tijdens de finale direct op dinsdag 29 januari in actie. De winnaar ontvangt naast de Gouden Bocuse d'Or trofee ook 20.0000 prijzengeld.

Bocuse d'Or
Bocuse d'Or is een van de meest prestigieuze culinaire evenementen ter wereld, en wordt ook wel gezien als het wereldkampioenschap gastronomie. 24 nationale teams, waaronder 12 uit Europa, gaan met elkaar concurreren in de tweedaagse wereldfinale. Deze vindt dit jaar plaats tijdens de SIRHA vakbeurs in Lyon. Na kwalificatie tijdens de verschillende landelijke en continentale voorrondes, zijn de beste chef-koks geselecteerd die hun culinaire vaardigheden en creativiteit moeten tonen om de jury te imponeren. In de finale zullen de chefs afzonderlijk een vlees- en een visgerecht binnen 5,5 uur moeten klaarmaken. De jury bestaat uit 24 chefs, n uit elk deelnemend land, waarvan de helft de visgerechten en de andere helft de vleesgerechten zal beoordelen

EINDE PERSBERICHT

Over Makro in Nederland
Professionele klanten die zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel - zoals ondernemers, zzp'erss, vertegenwoordigers van verenigingen en stichtingen - vinden bij Makro een compleet food- en non-foodassortiment van meer dan 60.000 kwaliteitsproducten onder n dak. Daarnaast biedt Makro diensten (zoals bezorging en klantbezoeken) en trainingen aan voor ondernemers om hen te helpen het maximale uit hun onderneming te kunnen halen. Makro vernieuwt: van zelfbedieningsgroothandel naar een maatschappelijk betrokken partner voor ondernemend Nederland. Bij Makro Nederland (17 vestigingen, bezorgdiensten en online-verkoop) werken meer dan 5.000 mensen. Het bedrijf is onderdeel van Metro Cash & Carry International. Voor meer informatie: www.makro.nl.

Deel: ' Nederlandse kok actief tijdens wereldfinale Bocuse d'Or 2013 '