Voorlichtingsbureau Vlees


P E R S B E R I C H T

NEDERLANDSE LAMSVLEESPROMOTIE RICHT ZICH OP HORECAGAST

Op 1 mei aanstaande start het Voorlichtingsbureau Vlees voor het tweede achtereenvolgende jaar met de horecacampagne "Nederlands lamsvlees, mals vlees om nu van te genieten". De activiteiten zijn gericht op de horecagast, die in Nederland ruim 80 procent van de lamsvleesconsumptie voor zijn rekening neemt. Restaurants zijn daarmee de belangrijkste markt voor dit Nederlandse kwaliteitsproduct. Vorig jaar namen ruim 800 horecabedrijven deel aan de campagne, dit jaar wordt eenzelfde aantal deelnemers verwacht.

De Nederlandse lamsvleespromotie heeft tot doel de bekendheid van Nederlands lamsvlees onder een breed publiek te vergroten. De activiteiten spitsen zich toe op de gasten van het middensegment restaurants en eetcafés. Het is met name hier dat de consument, middels promotiemateriaal, uitgenodigd wordt kennis te maken met het malse, jonge lamsvlees van eigen bodem.

Promotiepakket
Voor de campagne stelt het Voorlichtingsbureau Vlees een gratis horecapakket ter beschikking. Dit pakket bestaat uit placemats, mobiles, poster, tafelkaartjes, raamsticker en een spandoek.

Ook is er een culinaire folder vervaardigd, bestemd voor de horecakok. In deze folder, getiteld Nederlands lamsvlees, mals vlees om nu van te genieten, zijn zes verfijnde en zeer eigentijdse recepturen opgenomen. De folder wordt tevens aangeboden aan slagerijen, die deze - samen met posters en stickers - kunnen gebruiken op het vleesverkooppunt.

Deel: ' Nederlandse lamsvleespromotie richt zich op horecagast - 1623 '




Lees ook