Ingezonden persbericht


12 maart 2003

Nederlandse leasemaatschappij gebruikt internet voor acceleratie CRM

~ traceren van salesleads met 25 partners in 35 landen ~

Fleet Synergy International, s werelds grootste wagenparkbeheerder, heeft een op internet gebaseerd CRM (Customer Relationship Management) systeem van salesforce.com geïnstalleerd voor het genereren van sales leads, samen met 25 partners verspreid over 35 landen, inclusief Nederland. De Nederlandse partner, Interleasing Nederland, heeft meer dan 35.000 voertuigen in haar bestand en is gelinkt aan salesforce.com's Professional Edition.

"Onze klanten zijn met name multinationals, daarom is het belangrijk dat wij leads en klanteninformatie kunnen uitwisselen met onze andere bedrijven. Dankzij salesforce.com s online CRM-oplossing kunnen wij dit eenvoudig doen," aldus Hans Kolff van Interleasing Nederland. "Het is een goede ondersteuning van ons wereldwijde customer relationship management en klantenservice."

Salesforce.com vervangt hiermee een IBM Lotus Notes systeem. Fleet Synergy International heeft alle toonaangevende CRM-leveranciers overwogen, inclusief interne client-server systemen.

"Wij hebben voor salesforce.com gekozen, vanwege de gebruiksvriendelijkheid van de software, de snelle implementatie en de lage kosten in vergelijking tot andere bedrijven," licht Hans Damen, Regional Sales & Marketing Director bij Fleet Synergy International toe

Fleet Synergy International heeft meer dan 600.000 voertuigen in beheer. "Salesforce.com is een perfecte keuze voor bedrijven zoals Fleet Synergy die internationale activiteiten aan elkaar moeten koppelen maar daarbij niet de kosten en risico s willen dragen van conventionele implementaties," zegt Fergus Gloster, VP Marketing bij salesforce.com EMEA. "Het is één van de redenen dat wij sneller klanten toevoegen aan ons klantenbestand dan welke CRM-leverancier dan ook."

Salesforce.com levert haar CRM-oplossing via internet als een online informatietool met een webservices-infrastructuur. Door de applicatie als een internetdienst aan te bieden zorgt salesforce.com ervoor dat men hardware, software, hosting of netwerken niet meer zelf hoeft te kopen, te installeren en te onderhouden. Bovendien hoeft Fleet Synergy International of Interleasing Nederland niet meer te investeren in 'up-front' licentiekosten. Salesforce.com levert CRM volgens het pay-as-you-go' principe voor een vast bedrag per gebruiker per maand.

De implementatie van salesforce.om in 35 verschillende landen heeft ervoor gezorgd dat Fleet Synergy een uniforme uitstraling heeft naar haar klanten. "Het heeft onze internationale samenwerking verstevigd, doordat onze klanten nu weten dat wij een consistent en eenduidig customer relationship management systeem hanteren," zegt Hans Damen. Via salesforce.com hebben wij een gedeelde technologie en kunnen wij als internationale onderneming opereren, terwijl wij tegelijkertijd lokale kennis behouden. Deze consistentie schept veel vertrouwen voor onze wereldwijde klanten."

(393 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Fleet Synergy International
Fleet Synergy International biedt oplossingen voor wagenparkbeheerders. Het bedrijf is gevestigd in België. Het internationale coördinatiecentrum van Fleet Synergy werkt samen met partners in verschillende landen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika, Azië en Australië. De organisatie heeft meer dan 600.000 voertuigen in haar beheer. Elke partner is een toptien speler binnen haar eigen nationale markt. Ze worden ondersteund door een elektronisch communicatienetwerk en een dynamische database met landspecifieke marktinformatie. Door samen te werken met belangrijke leveranciers bieden partners diensten, programma's, ondersteuning en advies aan om klanten te helpen hun wagenpark effectief te beheren en de kosten te controleren.

Over salesforce.com
Salesforce,com heeft wereldwijd meer dan 5.900 klanten voor haar online CRM-oplossing waaronder belangrijke internationale spelers als Le Méridien, Autodesk en Daiwa Securities SMBC Europe. In de Benelux bestand haar klantenbestand onder andere uit Fleet Synergy International, Sigma Coatings en Q-go. Salesforce.com levert customer relationship management (CRM) applicaties en biedt deze aan als schaalbare online services.

De salesforce.com productserie - Team Edition, Professional Edition, Enterprise Edition, Wireless Edition en Offline Edition- geeft bedrijven een volledig overzicht van de klant. De succesvolle CRM-oplossingen van het bedrijf bieden geïntegreerde online sales force-automatisering, management van de klantenservice, helpdesktoepassingen en geautomatiseerde marketingapplicaties. Hiermee kunnen bedrijven op een succesvolle manier communiceren met klanten wereldwijd.

Het bedrijf heeft aanzienlijke waardering vanuit de branche ontvangen, waaronder twee vijf-sterren 'ratings' van PC Magazine, twee Deploy Awards van InfoWorld, Red Herring 100, Upsite Hot 100, Investor s Choice Award van Enterprise Outlook, Editors Choice van TMCLabs, Top 10 CRM Implementation van de Aberdeen Group en InfoWorld s 2001 CRM Technology of the Year. Salesforce.com is opgericht in 1999 en heeft haar hoofdkantoor in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië.

Salesforce.com is een geregistreerd handelsmerk van salesforce.com, Inc., San Francisco, California. Alle andere gebruikte handelsmerken en geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Yvonne van Bokhoven of Kim van Bokhoven bij LEWIS, het IT PR bureau. Tel: +31 (0)40 235 46 00Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: kimv/yvonnev@lewispr.comWebsite: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA: Tel: +353 1 272 3517Fax: +353 1 272 3501
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com

Deel: ' Nederlandse leasemaatschappij gebruikt internet voor acceleratie CRM '




Lees ook