Ingezonden persbericht

NEDERLANDSE PREMIÈRE 'THE STARTUP KIDS'

KICKSTARTUP GAAT DOOR HET LAND MET DOCUMENTAIRE OVER JONGE WEB ONDERNEMERS

AMSTERDAM, 16 januari - Kickstartup, een netwerk van jonge ondernemers, brengt 'The Startup Kids' naar Nederland. De documentaire gaat over succesvolle internetondernemers uit Europa en de Verenigde Staten. Kickstartup tourt met de documentaire het hele land door. De initiatiefnemers hopen zo ondernemerschap onder jongeren te stimuleren. De Nederlandse première van de documentaire is reeds uitverkocht en vindt plaats op 6 februari in de Balie in Amsterdam.

Inspirerende succesverhalen
In de documentaire vertellen succesvolle ondernemers van onder andere Soundcloud, Dropbox en Vimeo over het starten van een eigen bedrijf en het leven als ondernemer. Daarnaast worden de verschillen in startup cultuur tussen Europa en de Verenigde Staten onder de loep genomen. De documentaire wordt met een persoonlijk verhaal ingeleid door sprekers als Ruud Martens (algemeen directeur Independer.nl) en Alexander Klöpping ("technoviking" en bekend van De Wereld Draait Door).

Exclusieve rechten door snelle uitverkoop
Kickstartup startte een online campagne via social media om jonge ondernemers warm te maken voor het event. Dit werd een groot succes. Binnen enkele dagen was het event uitverkocht en ook voor de tweede vertoning op 12 februari zijn nog slechts een beperkt aantal kaarten beschikbaar. Tot grote verrassing van de initiatiefnemers: "Dat het zoveel enthousiasme onder jongeren oproept is een grote stimulans, zeggen Niek Karsmakers en Jesse van der Meulen van Kickstartup. "Vanwege dit succes hebben we inmiddels de exclusieve rechten op de documentaire verkregen en gaan we het hele land door om jonge ondernemers te inspireren", aldus de initiatiefnemers.

Over Kickstartup
Kickstartup is een netwerk van jonge ondernemers, dat wordt gelanceerd met de Nederlandse première van 'The Startup Kids'. Dit event is de eerste in een serie terugkerende events van Kickstartup. Het doel is om in samenwerking met andere partijen jongeren te inspireren en te activeren, zodat nieuwe verbindingen worden gelegd, nieuwe business ontstaan en ondernemers groeien door samen te werken. Tijdens de première in Amsterdam is er een samenwerking met de Balie en Do Good Factory.

Deel: ' Nederlandse Première The Startup Kids '