Nederlandse selectie naar EK Pool in Oostenrijk

Nieuwegein, maart 2000

Op de bestuursvergadering van 24/2/2000 heeft de Nederlandse PoolFederatie (NPF) de spelersselectie gemaakt voor de komende Europese Kampioenschappen. Het EK wordt van 31/3/2000 tot 10/4/2000 in Bregenz, Oostenrijk gespeeld. Er worden drie disciplines gespeeld, 8-ball, 9-ball en 14.1, individueel en met teams.

De geselecteerde heren zijn: Alex Lely uit Den Haag (Nederlands kampioen 14.1 en World Pool Master '99 (9-ball)); Rico Diks uit Tilburg (Nederlands kampioen 8-ball, 5de op WK '99); Gilliano Smit uit Amsterdam (Nederlands kampioen 9-ball) en Niels Feijen uit Den Haag (Nederlands kampioen 9-ball '98 en runner up Eurotour Finland).
De geselecteerde dames zijn: Estelle Bijnen uit Nijmegen (Ned. kampioen 9-ball en 14.1); Kynthia Orfanidis uit Den Haag (Ned. kampioen 8-ball); Evelien Heijster uit Den Haag (nr. 2 KNBB-ranking) en Bernadette Lubbers uit Winschoten (tweevoudig Ned. kampioen '98)

Vanuit de bond zal de selectie begeleid worden door Ernest Schraven en Alec Martel.

De Nederlandse selectie deed het in '99 goed op het EK. De heren wonnen zilver met het team, de dames brons. Individuele resultaten waren: Rico Diks: 3de met 8-ball, Alex Lely: 5de met 8-ball, Rico Diks/Niels Feijen: 5de met 9-ball.

Deel: ' Nederlandse selectie naar EK Pool in Oostenrijk '