Update voor Windows 98 biedt nieuwe mogelijkheden voor Internet-connectie en thuisnetwerk

Schiphol-Rijk/Brussel, 2 juli 1999 - Microsoft kondigt de beschikbaarheid aan van de Nederlandse versie van Microsoft Windows 98 Second Edition. Deze update van het besturingssysteem Windows 98 is een snel en betrouwbaar platform en biedt gebruikers de nieuwste technologie op het gebied van Internet, thuisnetwerken en hardwareondersteuning. Windows 98 Second Edition is per direct beschikbaar via de bekende verkoopkanalen, zoals de winkels van Correct, Dixons, Dunnet, Dynabyte en Vroom & Dreesmann. Daarnaast leveren bekende PC-producenten zoals Compaq, Dell en Hewlett Packard Windows 98 Second Edition per direct bij hun thuiscomputers.

"Doordat de functionaliteit van Windows 98 is gecombineerd met de nieuwste technologie op het gebied van Internet en hardwareondersteuning, biedt Windows 98 Second Edition gebruikers van Windows 3.1 en Windows 95 de mogelijkheid om te upgraden, zodat hun computer geoptimaliseerd wordt voor snelle, eenvoudige en betrouwbare Internet-toepassingen en -verbindingen," zegt Robert Fransen, Product Manager Benelux voor de desktop besturingssystemen van Microsoft.

"We zijn onder de indruk van de reacties die onze klanten tot nu toe geven op Windows 98," stelt Ferdi Jonkeren, directeur van Dynabyte Nederland. "Windows 98 is een van de meest populaire softwarepakketten die we verkopen. We verwachten dat Second Edition minstens zo populair zal worden als Windows 98 en dat veel klanten die nu nog gebruikmaken van Windows 3.1 en Windows 95 met Windows 98 Second Edition nu de overstap willen maken." Aldus Jonkeren.

Microsoft stelt tevens updates voor Windows 98 Second Edition beschikbaar voor bestaande gebruikers van Windows 98, die willen beschikken over de nieuwe functionaliteit in Windows 98 Second Edition. Zij kunnen de update CD-ROM bestellen via de website http://www.microsoft.com/benelux/windows/.

Windows 98 Second Edition bouwt voort op de kerntechnologie in Windows 98 en breidt de online-mogelijkheden van de gebruiker en de Internet-toepassingen aanzienlijk uit. Dit gebeurt vanuit een snel en betrouwbaar platform, met de volgende, nieuwe functionaliteit:

* Uitbreiding van de online mogelijkheden - door de toevoeging van Microsoft Internet Explorer 5 browsersoftware, kunnen gebruikers sneller en eenvoudiger informatie vinden op het web. Contact leggen met vrienden en familie over de hele wereld wordt eenvoudiger met behulp van de NetMeeting 3 videoconferencing software, waarmee gebruikers online kunnen 'chatten' en samenwerken. Daarnaast beschikt Windows 98 Second Edition over MediaPlayer
6.1 om alle populaire multimedia bestandsformaten af te kunnen spelen, inclusief streaming audio en video, zoals Windows Media en MP3.
* Een thuisnetwerk creëren - Windows 98 Second Edition is de eerste stap naar een thuisnetwerk dankzij de introductie van Internet Connection Sharing (ICS). ICS is een geavanceerde technologie waarmee diverse computers gezamenlijk via een netwerk van dezelfde verbinding gebruik kunnen maken voor toegang tot Internet. Daarnaast vereenvoudigt Windows 98 Second Edition het gebruik van een brede reeks randapparatuur, zoals digitale camcorders, met behulp van de verbeterde ondersteuning voor Universal Serial Bus (USB), IEEE 1394 en Device Bay, alsook breedband netwerkverbindingen.
* Een betrouwbaar en snel platform - Windows 98 Second Edition verbetert de bestaande prestatievoordelen van Windows 98, waaronder het sneller starten en afsluiten van applicaties. Met behulp van de geïntegreerde Internet Explorer 5-technologie kan Windows 98 Second Edition HTML-items, zoals webfolders en Windows Help, sneller weergeven. Daarnaast bevat Second Edition het Windows 98 Service Pack 1, waarin Jaar 2000-updates zijn opgenomen.

Prijs en beschikbaarheid
De verkoopprijs van Windows 98 Second Edition voor gebruikers van Windows 95 en Windows 3.1 blijft circa € 102,-. Dit is gelijk aan de huidige verkooprijs van Windows 98. De Windows 98 Second Edition Updates cd-rom voor de huidige gebruikers van Windows 98 is te bestellen op de Windows 98 website (http://www.microsoft.com/benelux/windows/). De update kost € 19,95 exclusief verzend- en administratiekosten. Ook is het mogelijk om alleen Windows 98 Service Pack 1 op CD te bestellen.

Microsoft
Sinds de oprichting in 1975 heeft Microsoft zich ten doel gesteld om voor de PC software te creëren die mensen waardevolle mogelijkheden biedt, zowel thuis als op het werk en op school. Microsofts visie 'een computer op ieder bureau en in ieder huis', is nu geïntegreerd met Internet, hetgeen het bereik van de PC en haar gebruikers verruimt. Als 's werelds grootste softwareleverancier levert het bedrijf innovatieve producten die doorlopend worden afgestemd op de behoeften van de klant. Het productaanbod omvat besturingssystemen, serverapplicaties, applicaties voor zakelijk en privé-gebruik en tools voor het ontwikkelen van bedrijfsbrede zakelijke en Internet-applicaties. Microsoft biedt tevens online diensten, geeft personal computerboeken uit en levert hardware, waaronder toetsenborden en muizen. De producten van Microsoft zijn geschikt voor vrijwel alle PC's, beschikbaar in meer dan dertig talen en worden in meer dan vijftig landen verkocht.

Deel: ' Nederlandse versie Windows 98 Second Edition beschikbaar '