PERSBERICHT t.a.v. persbericht@nieuwsbank.nl

Implementatie uitgevoerd in recordtempo
NEDSTAT KIEST VOOR ERP-SYSTEEM VAN JD EDWARDS

DIEMEN/LONDEN, 9 februari 2000 - NedStat BV in Diemen, marktleider op het gebied van website-tracking software en services, heeft als eerste bedrijf in Europa het ERP-systeem One World(tm) van JD Edwards in gebruik genomen inclusief de toepassing van de webfunctionaliteit via de Java-server.

NedStat koos na een zorgvuldige selectie voor OneWorld(tm) omdat deze software uitermate geschikt is om de enorme groei van NedStat te beheersen. Het geavanceerde financieel-administratieve systeem stelt het bedrijf in staat het (online) verkoopproces van de NedStat-producten aanzienlijk efficiënter te laten verlopen. Bovendien is een solide administratief systeem van groot belang in verband met de voorgenomen beursgang van NedStat later dit jaar. Met de aanschaf en de implementatie van het systeem is de grootste investering gemoeid die NedStat tot op heden heeft gedaan.

One World(tm) maakt het mogelijk om het volledige verkoopproces in goede banen te leiden.
De verkoopadministraties en de financiële administraties van het Nederlandse hoofdkwartier en het verkoopkantoor in New York maken inmiddels gebruik van het systeem. In april 2000 zullen de NedStat-kantoren in Parijs, Stockholm, Londen en Frankfurt op het systeem worden aangesloten. De webfunctionaliteit maakt installatie en onderhoud van de OneWorld(tm) software mogelijk vanuit het hoofdkantoor in Diemen via het internet.

Volgens NedStat-controller Pieter Oosthoek is met de implementatie van de gecompliceerde software een wereldrecord gebroken: nauwelijks tweeënhalve maand na de start van de installatie is het systeem in gebruik genomen: "Dat is uitermate snel. We wilden het systeem beslist zo vroeg mogelijk in het nieuwe jaar draaiend hebben. PricewaterhouseCoopers (PwC) en PQR hebben een enorme prestatie geleverd door de software in tweeënhalve maand functioneel en technisch in te richten. Ook JD Edwards spande zich enorm in om de implementatie binnen de gestelde termijn tot een succes te maken".

Het record is mogelijk gemaakt door een nauwe samenwerking tussen NedStat, PwC, JD Edwards en PQR. PwC was verantwoordelijk voor de functionele inrichting van OneWorld. Daarbij werden onder andere de fiscale afdeling, de accountants en de management-consultants van de PwC-groep ingeschakeld. PQR was verantwoordelijk voor de technische inrichting van OneWorld inclusief de hardware en software oplossingen.

Deel: ' Nedstat kiest voor ERP-systeem van JD Edwards '