KPN

Bestuur Nepostel gelast onderzoek in
5 Juli 1999

Het bestuur van de aan KPN gelieerde Stichting Nepostel heeft afgelopen donderdag opdracht gegeven om met onmiddellijke ingang een onderzoek in te stellen naar de precieze gang van zaken rond een concultancy project in Turkmenistan, waarbij Nepostel Consultancy BV, een dochter van de stichting, betrokken was.

Het onderzoek wordt ondersteund door het advocatenkantoor Loeff Claeys Verbeke en de interne controledienst van KPN.
Dit naar aanleiding van het besluit van de Wereldbank in Washington om Nepostel Consultancy BV voor drie jaar uit te sluiten van consultancy opdrachten van deze Bank. De consultants hebben volgens de Wereldbank niet gehandeld in overeenstemming met de richtlijnen van de Wereldbank. Nepostel Consultancy was in opdracht van de centrale bank van Turkmenistan in 1997 gevraagd ondersteuning te verlenen bij de selectie van een leverancier voor de aanleg van een datanetwerk. Volgens de Wereldbank hebben de consultants in een vitale fase van de tender nagelaten een onafhankelijk advies uit te brengen en hebben volstaan met een vergelijking van de biedingen. Voor Nepostel Consultancy ging het om een opdracht met een waarde van USD. 129.000.
De stichting Nepostel heeft tot doel het adviseren van overheden en anderen op het gebied van Telecom met name in ontwikkelingslanden. Bij deze werkzaamheden zijn enkele tientallen medewerkers betrokken.

Zoekwoorden:

Deel: ' Nepostel gelast onderzoek concultancy project Turkmenistan '