PERSBERICHT VOOR ONMIDDELLIJKE PUBLICATIE

Net Effect en Vignette gaan partnership aan

AMSTERDAM (NL) / SAN FRANCISCO (CA) / AUSTIN (TX), 22 maart 1999 ‹ Net Effect BV, een jonge internationaal georiënteerde onderneming die high-end Internet-, Intranet- en Extranet-applicaties bouwt, heeft bekend gemaakt dat het een partnership aangaat met het toonaangevende Amerikaanse bedrijf Vignette Corporation. Net Effect zal in Nederland optreden als reseller, partner en system integrator van Vignette-producten. De beide ondernemingen werkten reeds nauw samen op

het gebied van training en productontwikkeling.

Vignette (www.vignette.com, Nasdaq: VIGN) is een beursgenoteerd bedrijf dat tot de wereldtop wordt gerekend op het gebied van zogeheten 'content management systemen'. Dat is software om de inhoud van snel veranderende Internet-, Intranet- en Extranet-sites goed te kunnen beheren. Tot de klantenkring van Vignette behoren enkele van de grootste en drukst bezochte Internet-sites ter wereld, waaronder die van C|NET, CBS Sportsline, Chicago Tribune, Citibank, IDG, Lycos, Macromedia, Playboy, Sybase, Time Warner en Ziff-Davis.

Het vlaggenschip van Vignette is StoryServer 4, een softwarepakket dat in februari nog door het toonaangevende NewMedia Magazine werd onderscheiden met de 1999 Hyper Award voor het beste publishing-systeem. "Vignette allows online businesses and publications to keep their content fresh, deep, and easy to navigate in order to turn their customers and

readers into regular visitors", aldus het redactionele commentaar van NewMedia Magazine. De afgelopen maanden werden Vignette-applicaties ook bekroond met onder anderen de CrossRoads A-List Award en de C|NET's 1998

Builder.com Product Award.

De keuze van Vignette voor Net Effect als partner is mede ingegeven door de ruime ervaring die het Nederlandse bedrijf heeft met StoryServer en andere Vignette-producten. De software-engineers van Net Effect zijn getraind door Vignette en beschikken als enige in Nederland over een praktijkervaring van meer dan acht maanden. Bovendien hebben zij direct toegang tot de ontwikkelaars in de Verenigde Staten en ontvangen zij regelmatig aanvullende trainingen in Austin (Texas), de thuisbasis van

Vignette. Mede hierdoor heeft Net Effect een enorme voorsprong ten opzichte van andere bedrijven in het realiseren van projecten waarbij sprake is van snel wisselende inhoud. Momenteel werkt Net Effect aan de implementatie van diverse grootschalige Internet-applicaties waarbij StoryServer wordt ingezet.

OVER NET EFFECT

Net Effect (www.neteffect.nl), met vestigingen in Amsterdam en San Francisco, is een jong internationaal bedrijf dat de ervaring en creativiteit bundelt van diverse professionals op het gebied van netwerk- en database-technologie. Net Effect onderscheidt zich door 'turn key'-oplossingen te leveren op basis van beproefde technologie en standaardtools. Deze werkwijze stelt Net Effect in staat kwalitatief zeer hoogwaardige en bedrijfszekere applicaties te realiseren; met behoud van flexibiliteit en integratiemogelijkheden maar tegen substantieel lagere onderhoudskosten. Net Effect is partner van toonaangevende software-leveranciers zoals Andromedia, C@talog, NetPerceptions, Oracle en Vignette.

CONTACTINFORMATIE

Net Effect BV Oosteinde 27 1017 WT Amsterdam

telefoon: +31 (0)20 531 26 82 web: www.neteffect.nl fax: +31 (0)20 639 21 59 email: info@neteffect.nl

Deel: ' Net Effect en Vignette gaan partnership aan '