NETASQ neemt koppositie security race tijdens 24 uur van Le Mans

Voor het vijfde achtereenvolgende jaar vertrouwt de Automobile Club de l'Ouest de security van het informatienetwerk tijdens de 24 uur van Le Mans toe aan NETASQ

BREDA, 20090611 -- NETASQ, Europees leverancier van netwerk- en mail security-oplossingen, verzorgt de security van het informatienetwerk tijdens de komende 24 uur van Le Mans op zaterdag 13 juni. Er is een breedbandinfrastructuur opgezet over het hele circuit, onder andere in de pits om internettoegang voor de deelnemende teams te garanderen en in de persruimte om te zorgen voor een betrouwbare en kwalitatieve communicatieomgeving. De befaamde 24 uur van Le Mans is de uitgelezen plek voor het toepassen van innovatieve, nauwkeurige en veilige technologien.

Gedurende een weekend wordt Le Mans het centrum van de wereld voor autoliefhebbers. Het opgezette informatienetwerk is een multi-service netwerk (internet, ToIP, video, tijdwaarneming, toegangscontrole, enz.).
Het belang van beschikbaarheid, betrouwbaarheid en van vertrouwelijke informatie is zo groot dat een optimale beveiliging van het netwerk en de gegevens is vereist.

De NETASQ oplossingen verzorgen de beveiliging van het dataverkeer in de persruimte, zodat verslaggevers beschikken over een volledig beveiligde omgeving voor het versturen van artikelen, afbeeldingen en video's.
NETASQ oplossingen verzekeren ook de beschikbaarheid van internet voor onder andere de raceteams. Naast het verzorgen van het netwerk tijdens de 24 uur van Le Mans is ook het hoofdkantoor van de Automobile Club de l'Ouest (ACO) uitgerust met netwerkapparatuur van NETASQ.

"Prestaties en betrouwbaarheid van de oplossingen waren de belangrijkste criteria voor de Automobile Club de l'Ouest tijdens de selectieprocedure", aldus Fabrice Gerard, Chief Information Officer bij ACO. "We waren op zoek naar een manier om niet alleen de data van de raceteams, maar ook alle data met betrekking tot het organiseren van de race, te beveiligen. Hiervoor was een product nodig dat in staat is om een 100-megabit internet verbinding te beveiligen en wat meerdere netwerken kan aansturen. In de vijf jaar dat NETASQ nu de netwerkbeveiliging doet, is het vertrouwen gegroeid en een hechte relatie ontstaan."

"NETASQ en ACO zijn continu op zoek naar innovaties om de performance en betrouwbaarheid van onze security oplossingen te verbeteren. Wij zijn er trots op om bij te dragen aan een prestigieus evenement zoals de 24 uur van Le Mans", zegt Franois LAVASTE, CEO en Voorzitter van NETASQ.

Over NETASQ

Met meer dan 45.000 verkochte producten wereldwijd via een distributiekanaal van meer dan 300 partners verspreid in meer dan 30 landen, kan NETASQ zich een belangrijke speler op het gebied van informatiebeveiliging noemen. De oplossingen van NETASQ voldoen aan de behoeften van bedrijven voor een gecombineerde beveiligingsmethode voor netwerkbedreigingen en spam.

Voor meer informatie, bezoek www.netasq.com.

Deel: ' NETASQ neemt koppositie security race tijdens 24 uur van Le Mans '