NetManage® introduceert ViewNow ™ voor Windows, de eerste reeks producten op basis van de eN2000™-architectuur voor beheerbare connectiviteit

Buyers Protection Plan maakt soepele migratie naar eN2000 mogelijk

Veenendaal, 20 mei 1999 – NetManage, (Nasdaq: NETM), wereldwijd marktleider op het gebied van volledige pc-to-host connectiviteitsoplossingen, heeft de beschikbaarheid bekendgemaakt van ViewNow™ voor Windows, de eerste lijn connectiviteitsoplossingen in de nieuwe eN2000-serie. De nieuwe producten zijn leverbaar vanaf 21 mei 1999. ViewNow voor Windows biedt één enkel, geïntegreerd punt voor koppeling van Windows-computers aan hostgegevens in een UNIX-, IBM AS/400- of mainframe-omgeving. Net als alle eN2000-oplossingen, biedt ViewNow voor Windows gecentraliseerd beheer en realtime, interactieve ondersteuning.

ViewNow voor Windows omvat een modulaire reeks van 14 connectiviteitsproducten voor de desktop. Deze bieden dezelfde functionaliteit als bestaande producten van NetManage (buiten de eN2000 reeks), waaraan tevens nieuwe functies zijn toegevoegd. De Remote Access Manager van ViewNow stelt elke systeembeheerder in staat de toegang tot de host van eindgebruikers op afstand te configureren. Hierdoor kan iedere verandering eenvoudig worden doorgevoerd naar alle gebruikers en is het niet nodig dat supportmedewerkers naar elke afzonderlijke werkplek toe gaan. De unieke, op de gebruiker gerichte architectuur van ViewNow zorgt ervoor dat NetManage gebruikers altijd werken met hetzelfde profiel voor toegang tot de host waaronder autorisaties, aangepaste instellingen, richtlijnen en beperkingen. Alle ViewNow-clients beschikken over de SupportNow™ technologie. SupportNow reduceert de supportkosten en bespaart tijd door realtime applicatie-ondersteuning via het Internet, intranet of extranet.

Klanten kunnen de gehele ViewNow productsuite aanschaffen, of uitsluitend de benodigde functionele eenheden. Elke combinatie van oplossingen uit deze productsuite of van toekomstige ViewNow-producten kan worden ingepast in één enkel eN2000 kader waardoor IT beheer en de ondersteuning aanzienlijk wordt vereenvoudigd.

Volgens Jerry Lotto van de afdeling Chemie van Harvard University, die als beta-tester voor ViewNow is opgetreden, neemt "ViewNow de beste elementen van twee volwassen productlijnen (NetManage en FTP Software) en combineert deze tot een uitgebreide suite van gebruiksvriendelijke en volledig geïntegreerde netwerktools. Het resultaat is zowel betrouwbaar als innovatief; een combinatie die men slechts zelden tegenkomt in de wereld van de netwerksoftware."

Buyer Protection Plan van NetManage

NetManage kondigt tevens het Buyer Protection Plan aan, waarmee de migratie van vroegere NetManage producten naar het nieuwe geïntegreerde eN2000 concept een stuk eenvoudiger wordt gemaakt. In het kader van het Buyer Protection Plan ontvangen klanten die een product van NetManage met onderhoudscontract hebben aangeschaft voordat de eN2000-serie werd geannonceerd, tijdens hun contractperiode, een vergelijkbaar connectiviteitsproduct uit de ViewNow-suite zonder dat zij hiervoor hoeven te betalen. Klanten die 30 dagen voor de eerste levering van de ViewNow-serie een product van NetManage zonder onderhoudscontract hebben aangeschaft kunnen tot 30 juni 1999 in aanmerking komen voor deelname aan een speciaal marketingprogramma. Raadpleeg www.netmanage.com/protect/ voor nadere details.

"Het Buyers Protection Plan stelt onze klanten in staat kosteloos de overgang te maken naar de geïntegreerde eN2000-architectuur", aldus Chris Mason, Vice President Northern Region. "Hiermee presenteren wij ons nog nadrukkelijker als migratiepartner voor onze klanten, die geconfronteerd worden met veranderingen in hun eigen connectiviteitsbehoeften ten gevolge van de steeds wijzigende eisen van e-business".

Achtergrondinformatie

Over eN2000

N2000 is het door NetManage nieuw geleverde geïntegreerde raamwerk van clientsoftware, beheer- en support oplossingen dat producten biedt waarmee gebruikers via desktops, servers of het Web verbinding kunnen maken met UNIX-, IBM AS/400- en mainframecomputers. Alle bestaande NetManage producten zullen op termijn ondergebracht worden binnen het eN2000 raamwerk. De producten binnen de suite van eN2000 connectiviteitsoplossingen kunnen elk afzonderlijk worden aangeschaft, maar bieden allemaal gecentraliseerd beheer en ingebouwde, real-time support. In toekomstige eN2000-productlijnen zullen de functies voor gemeenschappelijk beheer en ondersteuning worden uitgebreid tot client/serversystemen en web-to-host connectiviteit.

Over NetManage

NetManage is opgericht in 1990 en levert complete pc-to-host connectiviteits oplossingen. In meer dan 55 landen over de wereld zijn inmiddels 15 miljoen licenties verkocht. NetManage is totaal-leverancier op het gebied van web-to-host connecties via Java of ActiveX, server gebaseerde thin client- en thick client software waardoor desktop PC’s worden verbonden met UNIX, IBM AS/400 en Mainframe host systemen. Het nieuwe eN2000 TM concept van NetManage omvat een nieuwe standaard op het gebied van gemeenschappelijk applicatiegebruik en externe toegang via het Internet. Daarnaast beschikken eN2000 producten over een real-time, op het Internet gebaseerde, supporttool voor klanten. Dit verkort de tijd die nodig is om eventuele problemen van klanten van NetManage op te lossen. NetManage verkoopt haar producten en services wereldwijd via haar directe verkoopkanalen, dochterbedrijven en partners. Het hoofdkantoor van de Northern Region (w.o. Benelux, Zweden, Noorwegen, Finland, Denemarken en IJsland) is gevestigd in Veenendaal en staat onder leiding van Chris Mason. Voor meer informatie kunt u naar www.netmanage.com gaan een e-mailbericht sturen naar sales@netmanage.nl of +31 (0)318 519696 bellen.

Einde persbericht

Deel: ' NetManage introduceert ViewNow voor Windows '