NetManage meldt verbetering resultaten in derde
kwartaal

Q3 in teken van overname Simware en Wall Data en introductie

SupportNow Server

Veenendaal, 5 november 1999 - NetManage, een wereldwijd vooraanstaand leverancier van totaaloplossingen voor PC-connectiviteit, heeft vandaag een stijging van omzet en winst bekendgemaakt over de afgelopen drie en negen maanden (eindigend op 30 september 1999). De netto-omzet over het derde kwartaal bedroeg $17,6 miljoen, in vergelijking met $17,1 miljoen die werd geboekt in het derde kwartaal van 1998. De nettowinst over het derde kwartaal kwam uit op $819.000. In dezelfde periode vorig jaar werd nog een nettoverlies geleden van $16,4 miljoen.

De netto-omzet over de afgelopen negen maanden bedroeg $53,4 miljoen. In dezelfde periode in 1998 werd een omzet van $48,9 miljoen geboekt. Het nettoverlies over de eerste negen maanden van 1999 bedroeg $1,45 miljoen, terwijl over dezelfde periode van 1998 een nettoverlies van $18,6 miljoen, of 39 dollarcent per aandeel, werd geleden. Op 30 september 1999 beschikte de onderneming over $130 miljoen aan kasgeld, andere liquide middelen en lange- en korte termijninvesteringen.

Overname Simware

Op 27 september 1999 kondigde het bedrijf een overeenkomst aan die voorziet in de overname van Simware Inc. door middel van een overnamebod. Dit overnamebod werd van kracht op 1 oktober en liep af op 29 oktober 1999. Simware is een toonaangevende leverancier van applicatietoepassingen voor bedrijven die hun netwerken geschikt willen maken voor e-business. Simware biedt voornamelijk op het Internet gebaseerde extranetoplossingen aan op een betrouwbaar, robuust en sterk uitbreidbaar applicatieserverplatform. Deze oplossingen helpen organisaties bij het implementeren van 'naar buiten gerichte netwerken' die ondersteuning bieden aan, bijvoorbeeld, supply chains, dealernetwerken en applicaties voor e-commerce via het Internet, inclusief handel via het

Web. Volgens Zvi Alon, President en CEO van NetManage "vormt deze overname een aanvulling op de eN2000-connectiviteitsstrategie van NetManage, die in april 1999 werd aangekondigd. NetManage kan voortaan een reeks producten aanbieden die zich richten op de markten voor publicatie van Web-to-host en voor ondernemingsbrede webintegratie. Simware geeft NetManage de beschikking over producten en technologieën waarmee we een sterke positie kunnen opbouwen in de markten voor e-commerce en e-business. Deze overname helpt ons bij het verwezenlijken van ons doel NetManage te positioneren als toonaangevend leverancier van oplossingen voor de ontwikkeling van e-business-applicaties alsmede een breed scala van communicatie- en netwerkproducten".

Overname Wall Data

Op 20 oktober 1999 kondigde het bedrijf een overeenkomst aan die voorziet in de overname van Wall Data Inc. Het overnamebod is eind oktober ingegaan en zal aflopen op 24 november 1999. Met de productlijn RUMBA vormt Wall Data een belangrijke speler op de markt voor connectiviteit tussen PC"s en IBM-producten. De RUMBA-bureau-oplossingen voor connectiviteit tussen PC en host zijn geïnstalleerd bij meer dan 10.000 gebruikers over de gehele wereld. Het bedrijf is van mening dat door de overname van Wall Data de klantenkring van NetManage zal groeien, het productaanbod van NetManage zal toenemen met aanvullende bureautechnologie en de server- en webintegratiemarkten zullen profiteren van nieuwe oplossingen, gebaseerd op de gecombineerde kennis. Deze overname sluit naadloos aan op de eN2000-strategie van NetManage, die in april van dit jaar werd aangekondigd. "Met Wall Data krijgt NetManage toegang tot een aanzienlijke nieuwe klantenkring en de beschikking over toptechnologie in het server- en web-to-host segment, als aanvulling op onze aangekondigde overname van Simware", aldus Zvi Alon. "De overname van Wall Data is een volgende stap in onze strategie om uit te groeien tot leider in de markt voor connectiviteit tussen PC en host, en deze positie te consolideren."

Introductie SupportNow Server

Tijdens het derde kwartaal heeft het bedrijf ook de beschikbaarheid aangekondigd van de SupportNow-server in het kader van de eN2000-strategie. Deze support technologie stelt klanten van NetManage in staat via het Internet dezelfde real-time ondersteuning te bieden aan hun eindgebruikers als zij zelf van de helpdesk van NetManage ontvangen.

Over NetManage

NetManage is opgericht in 1990 en levert complete PC connectiviteits oplossingen. In meer dan 55 landen over de wereld zijn inmiddels 15 miljoen licenties verkocht. NetManage levert een complete reeks van op Java of ActiveX gebaseerde producten voor koppeling van hostsystemen aan het Web en van op servertechnologie gebaseerde thin-client en thick-client applicaties waarmee desktops kunnen worden aangesloten op UNIX- , IBM AS/400- mainframecomputers. Het nieuwe eN2000TM concept van NetManage omvat een nieuwe standaard op het gebied van gemeenschappelijk applicatiegebruik en externe toegang via het Internet. Daarnaast beschikken eN2000 producten over een realtime, op het Internet gebaseerde, supporttool voor klanten. Dit verkort de tijd die nodig is om eventuele problemen van klanten op te lossen. NetManage verkoopt haar producten en services wereldwijd via haar directe verkoopknalen, dochterbedrijven en partners. Het hoofdkantoor van de Northern Region (Benelux en Scandinavië) is gevestigd in Veenendaal en staat onder leiding van Chris Mason. Voor meer informatie kunt u naar www.netmanage.com gaan, een e-mailbericht sturen naar sales@netmanage.nl of

+31 (0) 318 519696 bellen.
Einde persbericht

De balans van de afgelopen maanden en overige informatie kan aangevraagd worden bij:

Hanneke van Dreumel Laura van Riemsdijk
Jeronimus|Wolf B.V. NetManage Northern Region
(0344) 64 06 07 (0318) 51 96 96

Hanneke@jeronimus-wolf.nl
Laura.van.Riemsdijk@NetManage.nl

Alle informatie onder voorbehoud

NetManage, eN2000, ViewNow, SupportNow, het
NetManage-logo en het 'lizard-in-the-box'-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van NetManage en/of haar dochterbedrijven in de Verenigde Staten en in andere landen. Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaars.

Deel: ' NetManage meldt verbeterde resultaten in derde kwartaal '