NetManage rondt overname

eN2000™-framework uitgebreid met Salvo
productlijn voor geïntegreerde eBusiness-oplossingen

Veenendaal, 11 november 1999 - NetManage,
vooraanstaand leverancier van Host Connectivity- en Support Connectivity-oplossingen, maakt bekend dat de overname van Simware, leverancier van extranet-oplossingen voor "enterprise ondernemingen", rond is. Simware is voortaan de eBusiness Group van NetManage, onder leiding van Glen Brownlee, voormalig president en CEO van Simware. Dankzij de uitbreiding van het eN2000-framework met de Salvo-productlijn en -consultinggroep van Simware kan NetManage verdere invulling geven aan haar strategie: het leveren van eenvoudig te beheren en te ondersteunen eCommerce- en eBusiness-oplossingen aan Fortune 1000-bedrijven. Bovendien wordt het eN2000-framework dankzij Salvo nu uitgebreid met webintegratie- en
-publicatiemogelijkheden.

Deze overname is een belangrijke ontwikkeling in de markt voor Enterprise Integration Servers (EIS). Deze markt blijft groeien nu steeds meer gegevens in bedrijfssystemen worden ontsloten voor gebruik in bijvoorbeeld eBusiness-oplossingen. De bekroonde productlijn Salvo stelt gebruikers in staat bestaande bedrijfsinformatie zo te bewerken dat compleet nieuwe webapplicaties ontstaan, bijvoorbeeld selfservice-toepassingen. Bestaande applicaties en databases, die deel uitmaken van het legacy-systeem, kunnen dan zonder aanpassing worden gebruikt.

"Door de overname van Simware positioneert
NetManage zich als hét bedrijf dat kan inspelen op de vraag van Fortune 1000-bedrijven naar Internet-, eBusiness- en
eCommerce-oplossingen", aldus Zvi Alon, president en CEO van NetManage. "Met toonaangevende desktop-, server- en web-to-host-producten, en een volwaardige integratieserver inclusief onze unieke real-time ondersteuningstechnologie kunnen wij onze klanten beter dan ooit helpen bij de migratie van bestaande systemen naar de
Internet-economie."

eN2000
eN2000 is het framework
van NetManage dat ten grondslag ligt aan beheerbare, ondersteunde eBusiness-oplossingen. Met dit framework speelt NetManage in op de behoeften van organisaties op het gebied van desktop-oplossingen, server- en 'thin client'-oplossingen, web-to-host-producten en webintegratieservers. Kenmerkend voor het eN2000-framework zijn de bijzondere authenticatiemethode, de directory-gestuurde architectuur, het centrale beheersysteem en de ingebouwde real-time ondersteuning in alle applicaties.

Dit jaar heeft NetManage diverse nieuwe
eN2000-producten aangekondigd, waaronder
ViewNow - Windows Edition for Microsoft Windows desktops, ViewNow for Microsoft Windows Terminal Services en ViewNow for Citrix MetaFrame. Binnen elk van deze productlijnen heeft NetManage oplossingen ontwikkeld voor UNIX- en IP-gebruikers, IBM midrange AS/400- en IBM mainframe-gebruikers. NetManage heeft bovendien SupportNow for eN2000 geïntroduceerd, waarmee klanten de real-time ondersteuning van ViewNow-clients kunnen integreren in hun eigen helpdesk-systeem.

Salvo
Salvo is een gebruiksvriendelijk
ontwikkelframework voor het bouwen van extranet-applicaties. Salvo is een echte middle-tier-oplossing die gebruik maakt van bedrijfslogica op basis van componenten om zo nieuwe informatie te destilleren uit bestaande, in bedrijfssystemen opgeslagen gegevens. Salvo bestaat uit Salvo Serverä en Salvo Impactä , de visuele ontwikkelomgeving. Met Salvo Impact kunnen applicatie-ontwikkelaars een 'whiteboard' gebruiken om bedrijfsobjecten te slepen, neer te zetten en vervolgens samen te voegen. Zo worden de structuur en logica van een applicatie duidelijk zichtbaar gemaakt. Het op componenten gebaseerde multi-tier model van Salvo waarborgt dat Salvo-applicaties robuust, schaalbaar en eenvoudig te onderhouden zijn.

Over NetManage
NetManage is opgericht in 1990 en levert complete PC connectiviteits oplossingen. In meer dan 55 landen over de wereld zijn inmiddels 15 miljoen licenties verkocht. NetManage levert een complete reeks van op Java of ActiveX gebaseerde producten voor koppeling van hostsystemen aan het Web en van op servertechnologie gebaseerde thin-client en thick-client applicaties waarmee desktops kunnen worden aangesloten op UNIX- , IBM AS/400- mainframecomputers. Het nieuwe eN2000TM concept van NetManage omvat een nieuwe standaard op het gebied van gemeenschappelijk applicatiegebruik en externe toegang via het Internet. Daarnaast beschikken eN2000 producten over een realtime, op het Internet gebaseerde, supporttool voor klanten. Dit verkort de tijd die nodig is om eventuele problemen van klanten op te lossen. NetManages nieuwe eBusiness Group, voorheen Simware, is een bewezen succesvolle leverancier van ondernemingsbrede eBusiness oplossingen die selfservice toepassingen voor klanten mogelijk maakt. NetManage verkoopt haar producten en services wereldwijd via haar directe verkoopknalen, dochterbedrijven en partners. Het hoofdkantoor van de Northern Region (Benelux en Scandinavië) is gevestigd in Veenendaal en staat onder leiding van Chris Mason. Voor meer informatie kunt u naar www.netmanage.com gaan, een e-mailbericht sturen naar sales@netmanage.nl of +31 (0) 318 519696 bellen. Einde persbericht

Deel: ' NetManage rondt overname Simware af '