Amsterdam, 1 juni 1999.

NetPlus: het nieuwe productteam van de NetlinQ Groep

Veel bedrijven zijn inmiddels met een eigen website op internet vertegenwoordigd. Dat een site echter ook geld kan opleveren, is vaak nog onbekend. Daarom besloot de NetlinQ Groep onlangs tot oprichting van een nieuw productteam: NetPlus (http://www.netplus.nl/). NetPlus ondersteunt bedrijven bij het exploitabel maken van hun website, in de breedst mogelijke zin van het woord. Van de verkoop van advertentieruimte en het verzamelen van relevante statistieken tot advies met betrekking tot het ontwerp of de content van de site.

Doelgroepgericht adverteren
De NetlinQ Groep ontwikkelt al enige jaren internetprojecten, van consultancy tot eindproduct. In het verlengde van deze dienstverlening ligt het exploiteren van websites. Bas Seelen, manager van NetPlus: 'Voor het rendabel maken van een website bieden we een groot scala aan diensten. We denken mee als partner en verzorgen niet alleen de acquisitie van adverteerders, maar geven tevens advies op het gebied van redesign, affiliate programs, content management en e-commerce. Alle diensten vanaf de oplevering van een site kan men overlaten aan NetPlus.' Tot de klanten van NetPlus behoren onder meer Camarades, FreeAccess, EC Rider, Nieuwsbank, Keekaboo, TV Web en Vakantienet.'

Voor het adverteren maakt NetPlus gebruik van de admanagement server van @face. Met behulp van deze server kan de adverteerder een van tevoren nauwkeurig omschreven doelgroep bereiken. Iedere keer dat een banner wordt opgevraagd, raadpleegt de server een uitgebreide profielendatabase, zodat steeds een passende banner wordt geserveerd. Ook is het mogelijk een banner te bezorgen naar aanleiding van de laatst bezochte website, de geografische locatie van de gebruiker, het besturingssysteem of de webbrowser. Een voor Nederland uniek systeem, waardoor op unieke personen kan worden getarget en verspilling van advertentieruimte tot een minimum wordt beperkt.

De NetlinQ Groep
De NetlinQ Groep is sinds haar eerste activiteiten in 1995 razendsnel uitgegroeid tot een van 's lands toonaangevende internetbureaus met ruim 50 werknemers en ruim 100 klanten waaronder aansprekende accounts als Amstel Bier, Lucent Technologies, Libresse, Volkswagen, Polygram, Eurocard/Mastercard, Luchthaven Schiphol en World Press Photo.
___________________________________________________________________

Deel: ' NetPlus het nieuwe productteam van de NetlinQ Groep '