Koninklijke Ahrend NV

Amsterdam, 12 januari 1999

Netto resultaat Ahrend stijgt 17%

Koninklijke Ahrend NV heeft volgens de voorlopige cijfers over 1998 een omzet behaald van NLG 923 miljoen (EUR 418,8 miljoen), een stijging van 12% t.o.v. 1997. Het netto resultaat steeg 17% van NLG 52 miljoen over 1997 (EUR 23,6 miljoen) naar NLG 61 miljoen over 1998 (EUR 27,7 miljoen). De winst per aandeel bedroeg NLG 3,85 (EUR 1,75), een stijging van 16% t.o.v. de in 1997 gerealiseerde NLG 3,33 (EUR 1,51).

De stijging van de winst is terug te voeren op goede resultaten in beide sectoren mede door een verbetering van de resultaten in Duitsland.

In de sector kantoorinrichting steeg de omzet 11% van NLG 466 miljoen (EUR 211,5 miljoen) tot NLG 515 miljoen (EUR 233,7 miljoen). Met name in Nederland werd een belangrijke omzetstijging geboekt. In Duitsland profiteerde Ahrend van de lichte verbetering van de markt.
De verkopen in Groot-Brittannië en België verbeterden in de tweede helft van 1998. De fabrieken waren goed bezet.

In de sector kantoorartikelen steeg de omzet 15% (waarvan 8% autonoom) van NLG 356 miljoen (EUR 161,5 miljoen) tot NLG 408 miljoen (EUR 185,1 miljoen). In Nederland en België steeg de omzet licht. In Duitsland steeg de omzet sterk door een toename van de contractuele verkoop.

Ahrend publiceert op 10 maart 1999 de definitieve cijfers over 1998, het jaarverslag verschijnt medio april. De algemene vergadering van aandeelhouders wordt op dinsdag 4 mei 1999 gehouden in het Ahrend verkoopcentrum, Laarderhoogtweg 12 te Amsterdam Zuid-Oost.

Ahrend is een internationale handelsonderneming op het gebied van kantoor-inrichting en kantoorartikelen. Ahrend verkoopt direct aan eindgebruikers. In eigen fabrieken in Nederland wordt een breed assortiment kantoormeubilair geproduceerd. Certificaten van aandelen van Koninklijke Ahrend NV worden verhandeld op de Amsterdam Exchanges.

Deel: ' Netto resultaat Ahrend stijgt 17% '