Gemeente Terneuzen

Dringend vrijwilligers gezocht:

BEZORGEN MAALTIJDEN EN GEZELSCHAP HOUDEN

Het Netwerk Vrijwillige Thuiszorg en Stichting Welzijn heeft dringend behoefte aan vrijwilligers die bereid zijn maaltijden rond te brengen en/of ouderen en gehandicapten gezelschap te houden.

Omdat er in de gezondheidszorg steeds meer bezuinigd wordt worden de ligtijden in de ziekenhuizen steeds korter. Aan de andere kant willen ouderen en gehandicapten zo lang mogelijk thuis blijven wonen. Dat alles kan echter alleen als er voldoende vrijwilligers zijn, die daarbij de helpende hand bieden. Aan voldoende helpende handen dreigt momenteel een tekort te ontstaan.

Bezorgen van maaltijden

Voor het bezorgen van maaltijden bij ouderen en gehandicapten zoekt genoemde instelling vrijwilligers die:

- één keer per 5 weken dienst willen doen;

- zelf voor een morgen of een middag kiezen.

De vrijwilligers kunnen gebruik maken van de koelauto van de instelling, zij hebben daarvoor een gewoon rijbewijs nodig. Belangstellenden die geen rijbewijs hebben kunnen toch helpen door als bij-rijder mee te gaan.

Gezelschap houden van ouderen en gehandicapten

Voor het gezelschap houden van ouderen en gehandicapten zoekt de instelling vrijwilligers die zich in willen zetten voor langdurige zieken, lichamelijk gehandicapten en hulpbehoevende ouderen, ongeacht hun levensbeschouwing. Het gaat daarbij om één bezoek per twee weken, op een tijdstip dat het de vrijwilliger (-ster) past. Zo'n vrijwilliger moet dan wel iemand zijn die van een goed gesprek houdt.

Ook het helpen bij het organiseren van evenementen, zoals winkeldagen, mosselmaaltijden en kerstvieringen staat op het programma. Vrijwilligers hebben geen speciale vooropleiding nodig en kunnen ook zelf lichamelijk gehandicapt zijn of 50+-er. De vrijwilligers worden allemaal goed begeleid en waar nodig opgeleid.

Meer informatie

Voor meer informatie en / of aanmelden kunt u op werkdagen bellen tussen 09.00 en 11.30 uur naar telefoonnummer: 0115-695 822.

Zoekwoorden:

Deel: ' Netwerk Vrijwillige Thuiszorg Terneuzen zoek vrijwilligers '