PERSBERICHT

Amsterdam, december 1999 -- Network Associates Inc. (NASDAQ: NETA) heeft de lancering bekendgemaakt van de nieuwe probes Distributed Sniffer for RMON, die snelle internetbackbones op basis van de Gigabit Ethernettechnologie dag en nacht kunnen controleren. Met deze nieuwe release van Sniffer versterkt Network Associates zijn positie als de belangrijkste leverancier van Internet Availability oplossingen voor de moderne, uiterst veeleisende netwerken in de e-business. Het product Distributed Sniffer is de eerste en enige geïntegreerde oplossing voor Expert-analyse en RMON die gedistribueerde Gigabit Ethernet-netwerken ononderbroken kan controleren. Met Sniffer kan een organisatie anticiperen op problemen in de internetbackbone en opstoppingen voorkomen.

Voor de moderne internetbedrijven is het van doorslaggevend belang dat de applicaties en het netwerk altijd beschikbaar zijn. Omdat de applicaties steeds complexer worden en het verkeer steeds drukker, raken de traditionele netwerkomgevingen verstopt. Om aan de vraag te kunnen voldoen zal een e-business dus gebruik moeten maken van de snelle Gigabit Ethernet-technologie. De suite Sniffer Distributed Analysis van Network Associates is de eerste en enige networkanalyzer met geïntegreerde RMON die een genetwerkte omgeving volledig kan controleren. Omdat Distributed Sniffer de activiteiten in het netwerk continu controleert, krijgt de organisatie tijdig informatie over mogelijk problemen en kan ze actie ondernemen voordat de klanten en eindgebruikers er last van ondervinden.

De suite Sniffer Distributed Analysis biedt de functionaliteit en veelzijdigheid van een draagbare Sniffer, maar geeft netwerkmanagers het vermogen segmenten van het Gigabit Ethernet-netwerk te controleren, te analyseren en te repareren vanaf een console op afstand, zodra er een vertraging wordt gesignaleerd. Distributed Sniffer is het enige systeem voor Expert-analyse van het netwerk met RMON dat wordt gebruikt om problemen op te lossen van de kabel naar de toepassing. De geavanceerde probes van het product controleren het netwerkverkeer in een e-business, werken proactief en rapporteren over mogelijke problemen. Met Sniffer bereikt een organisatie optimale prestaties en beschikbaarheid van een netwerk waarin wordt gewerkt met verschillende voorzieningen en protocols.

De suite Sniffer Distributed Analysis richt zich op de preventie, analyse, controle en probleemoplossing voor netwerken en applicaties. Het product bevat onmisbare functies die andere analysetools niet bieden, zoals full duplex en full bandwidth capture vierentwintig uur per dag, Expert-analyse en auto-negotiation troubleshooting met een zichtbaarheid van 8b/10b. Andere kenmerken van de suite Sniffer Distributed Analysis voor Gigabit Ethernet zijn:

- Capture en filter op volledige lijnsnelheid in de full duplex capture modus van Gigabit Ethernet en andere belangrijke protocols. Sniffer ondersteunt meer dan 485 protocols, meer dan enige andere analyzer in de sector, en verschaft Expert-analyse om problemen snel op te kunnen lossen.

- Grote capture-buffer maakt controle van meer netwerkverkeer mogelijk dan enige andere analyzer. De suite Sniffer Distributed Analysis voor Gigabit Ethernet heeft een buffer van 72 Mb per kanaal, met een totaal van 144 Mb. Dat is aanzienlijk meer dan andere oplossingen op de markt bieden.

- Proactieve berichtgeving over problemen op het netwerk en de mogelijkheid om een alarm in te stellen en te verzenden op basis van een groot aantal drempels.

- Controle van node-to-node conversatieparen, LAN-statistieken, waaronder protocoldistributie, netwerkgebruik, gemiddelde framegrootte, verzonden frames, verzonden bytes, framefouten, runts, frames per protocol, bytes per protocol, enz.

In een rapport uit 1999 van de Gartner Group/Dataquest werd de suite Sniffer Total Network Visibility aangewezen als de belangrijkste oplossing voor netwerkbeheer, met een marktaandeel van maar liefst 51,8 procent op de explosieve markt van Microsoft Windows NT. De suite bestaat uit superieure producten die de optimale prestatie garanderen van een netwerk in de huidige snel groeiende e-commerce. De suite Sniffer Total Network Visibility is een strategische, geïntegreerde oplossing waarmee IT-organisaties websites voor de e-commerce, voice en video over IP, bedrijfskritische applicaties op het internet, LAN's, WAN's, snelle en geschakelde netwerken proactief kunnen beheren. De productlijn Sniffer bestaat uit de suite Sniffer Portable Analysis voor het onsite controleren, analyseren, plannen en repareren van LAN's, WAN's en applicaties, de suite Sniffer Distributed Analysis voor het gecentraliseerde end-to-end beheer van netwerken en applicaties, en de suite Sniffer Network Informant voor de rapportering en analyse in ondernemingen.

Network Associates (Nasdaq: NETA) is 's werelds grootste onafhankelijke softwarebedrijf op het gebied van netwerkbeveiliging en -beheer. Op de algemene ranglijst van onafhankelijke softwarehuizen bekleedt de onderneming de achtste plaats. Het bedrijf, met hoofdkantoor in Santa Clara (VS, California), werd opgericht in 1989 en telt wereldwijd 2800 medewerkers. Het bedrijfsresultaat over het boekjaar 1998 (afgesloten op 31 december 1998) bedraagt 990 miljoen USD.
Network Associates levert het summum van hetgeen de meest gezaghebbende softwareontwikkelaars ter wereld aan geavanceerde technologieën produceren. Deze topmerken worden wereldwijd gebruikt door de meer dan 60 miljoen klanten van Network Associates. Het assortiment omvat onder meer de antivirusprogramma's van McAfee, versleutelingssoftware van PGP, het systeembeveiligingspakket van Gauntlet, applicaties van Magic Help Desk en de range netwerkanalyzers van Sniffer. Network Associates verkoopt zijn producten via een unieke, 'suite-based' abonnementsformule. De deelpakketten Net Tools Secure en Net Tools Manager staan borg voor optimale oplossingen op het gebied van netwerkbeveiliging en -beheer en vertegenwoordigen ontegenzeggelijk de state of the art op het gebied van geïntegreerde pakketten. De twee packages samen vormen het totaalpakket Net Tools - de eerste toepassing voor IT-afdelingen die beveiliging, beleidsaanpassingen, netwerkprestaties, asset-management en helpdeskactiviteiten integreert tot één gebruiksvriendelijke omgeving voor systeembeheer onder Windows. Website: https://www.nai.com

Network Associates is in de Benelux gevestigd in:
NL: Gatwickstraat 25, 1043 GL Amsterdam
BE: Building Buro & Design, Heizel Esplanada , B 43, 1020 Brussel.

Voor meer informatie gelieve contact op te nemen met: Suzanne van Donge Benita
Dreesen
Network Associates International BV Creative
Strategies NV